Pieni |
noin 880 mm |
Medium |
noin 950 mm |
Suuri |
noin 1 050 mm |
Ilma | Paraabeli | |
---|---|---|
Pieni | 7.1/7.5/8 | 9 |
Medium | 7.1/7.5/8 | 9 |
Suuri | 7.1/7.5/8 | 9 |
Tyyppi |
Akselit |
Jousitus |
Akselipaino/telimassa |
Välitys |
Pusher-/kantoakselit |
---|---|---|---|---|---|
Yksi vetoakseli |
|
|
|
|
|
RAD-L90 |
4x2 |
Paraabeli-/S-paraabelijousitus |
13 t |
Akseli/napa |
|
RAD-KR |
4x2 |
Ilma |
13 t |
Akseli/napa |
|
Teli |
|
|
|
|
|
RADT-KR |
6x2 |
Ilma |
19/20 t |
Akseli/napa |
Kantoakseli (kiinteä/ohjattu) |
RADD-BR |
6x4 |
Paraabeli |
23 t |
Akseli/napa |
|
Vetopalkit
Saatavilla on vetopalkkeja perävaunujen kytkemiseen.
Polttoainesäiliöt
Saatavana on muovi-, teräs- tai alumiinivalmisteisia polttoainesäiliöitä. Polttoainesäiliöiden tilavuudet ovat 160–630 litraa. D-mallisia säiliöitä on kahden korkuisina – 560 mm ja 710 mm.
AdBlue-säiliöt
Muovia, tilavuus 32 litraa. AdBlue-pumppu on integroitu AdBlue-säiliömoduuliin.
Etuakselit
Etuakselin akselipaino on akselimallista riippuen 7,1–9 tonnia.
Kantoakselit
Useita eri versioita – kiinteä yksikkö- tai paripyörillä tai aktiivisella ohjauksella. Akselipaino: 6,7, 7,1, 7,5 tai 10,5 tonnia.
Vetotapa | Alusta | Jousitus | Rungon korkeus | Vetopöydän korkeus* | Rengas | Kytkentäkorkeus väh.** | Nimellinen ajokorkeus** |
---|---|---|---|---|---|---|---|
4×2 | |||||||
Medium | RAD-KR | 266 | 150 | 315/60R22,5" | 992 | 1097 | |
Medium | RAD-KR | 266 | 185 | 295/80R22,5" | 1103 | 1208 | |
Medium | RAD-KR | 266 | 185 | 315/70R22,5" | 1086 | 1191 | |
Medium | RAD-KR | 266 | 185 | 315/80R22,5" | 1114 | 1219 | |
Medium | RAD-KR | 266 | 150 | 295/80R22,5" | 1063 | 1168 | |
Medium | RAD-KR | 266 | 150 | 315/70R22,5" | 1049 | 1154 |
** Korkeudet likimääräisiä.
Päällirakentajalle tarkoitettu rungon reikärivi
Rungon ylin reikärivi on varattu päällirakentajalle. Kaikki ylimmässä reikärivissä olevat kannattimet on muotoiltu päällirakentajaa silmälläpitäen, ja niissä on 8 mm:n välilevy, joka voidaan korvata päällirakentajan kuormakorikiinnikkeellä. Ylimmällä reikärivillä ei käytetä niittejä.
Nosturin valmiussarja
Alustan kiinnityslevyt voidaan asentaa tehtaalla.
Nosturin valmiussarja
Alustan kiinnityslevyt voidaan asentaa tehtaalla. Akkukoteloa on siirretty taemmas ja kiinnityslevyt on asennettu ohjaamon taakse alustan kummallekin puolen. Tuotteeseen sisältyy sähkövalmiussarja – ELCRANE.
Vetopöydät
L-profiileita käyttäviä ISO-asennettuja vetopöytiä on eri korkuisia, mikä tarjoaa runsaasti valinnanvapautta. Laippaan asennettavassa kevyessä vetopöydässä ei tarvita erillistä asennuslevyä. Vetopöydän korkeus ylittää alustan korkeuden noin 150 millimetrillä. Integroitu voitelu- ja perävaunukytkennän merkkivalo on saatavana lisävarusteena tietyille varianteille.
Elektronisesti ohjatut EBS-jarrut reagoivat erittäin nopeasti, ne ovat erittäin tehokkaat, ja niissä on erinomainen jarrutuntuma lukuisten muiden näppärien ominaisuuksien lisäksi. Päivitä jarrujärjestelmä lisäämällä EBS Medium -paketti tai jokin lisävaihtoehdoista. EBS on vakiona kaikissa erittelyissä.
EBS Medium
EBS Medium sisältää seuraavat ominaisuudet EBS Standard -paketin ominaisuuksien lisäksi:
Mäkilähdön aputoiminto
Jarrut vapautuvat vasta, kun riittävä vetovoima on saavutettu ja liikkeellelähtö tapahtuu turvallisesti.
ESC-ajonvakautusjärjestelmä
Vakausjärjestelmä jarruttaa kutakin pyörää erikseen, vakauttaa täten koko ajoneuvoyhdistelmää ja ehkäisee linkkuveitsi-ilmiötä, kaatumisriskiä sekä perävaunun huojumista. ESC täyttää ajonvakautusjärjestelmiä koskevan lainsäädännön vaatimukset. Se on saatavana kaksi- ja kolmiakselisiin autoihin.
Hydraulinen hidastin
Hydraulinen hidastin AL306-vaihteistoon. Kompakti, integroitu hydraulinen hidastin on asennettu vaihteistoon ja antaa 1 490 Nm:n jarrutusmomentin.