Volvo-kuorma-autosi on tarkkuustyökalu, ja alusta on sen selkäranka. Jos tarvitset kuorma-auton raskaiden kuormien vetämiseen vaikeisiin olosuhteisiin, kippiauton tai kevytrakenteisen vetoauton tiekäyttöön, me rakennamme sen samalle alustakonseptille kaikissa dieselkuorma-autoissa. Valitse useista ilma- ja lehtijousitusvaihtoehdoista, paino-optimoiduista osista ja päällirakentamisen valmisteluvaihtoehdoista juuri sinun kuljetuksiasi ja vaatimuksiasi varten.
Me räätälöimme alustan käyttämällä osia ja järjestelmiä, jotka on tehty toimimaan luotettavasti vuosikausien ajan.
Kippiauto vai säiliöauto? Nosturi, autojenkuljetusauto vai paloauto? Kevyt rakenne vai äärimmäinen kuormituskapasiteetti? Olipa tarpeesi mikä tahansa, Volvo-alusta pystyy vastaamaan siihen. Monipuolisten erittelyvaihtoehtojen ansiosta kuorma-auton alusta on helppo optimoida täysin tarpeidesi mukaiseksi.
Kaikki Volvo-kuorma-autot on suunniteltu helpottamaan päällirakentamista ja edistämään päällirakentajien työtä. Laaja valikoima akselikokoonpanoja, alustakorkeuksia, akselivälejä ja erikoisvahvikkeita helpottaa täydellisen kuorma-auton räätälöintiä käyttötarkoitustasi varten.
Kun tilaat kuorma-auton, päällirakentaja saa heti käyttöoikeuden VBI (Volvo Bodybuilder Instructions) -verkkoportaaliin. Se voi aloittaa työskentelyn jo silloin, kun rakennamme kuorma-autoa. Tällöin toimitus on nopeampi ja kustannustehokkaampi ja kuorma-auto heti valmiina työhön.
Maastosta tai tieolosuhteista riippumatta Volvo-kuorma-auto on suunniteltu pitämään sinut liikkeellä. Teliakselin nosto, vetävä etuakseli sekä maastojarrulla ja ryömintävaihteilla varustettu I-Shift ovat muutamia esimerkkejä kuorma-autojen lisävarusteista, jotka helpottavat elämää hankalassa maastossa ja huonoissa tieolosuhteissa.
Automaattinen etuvedon kytkentä kytkee vetävän etuakselin automaattisesti päälle juuri oikeaan aikaan – ja pois silloin, kun sitä ei tarvita. Tukeva akselikotelo on ajoneuvon alin kohta ja varmistaa korkean maavaran täyteen lastattuna.
Maansiirtokuljetuksiin tarkoitettu takailmajousitus mahdollistaa jopa 300 millimetrin maavaran ja tuottaa vähemmän tärinää kuin lehtijousitus. Jousituksen osat, ilmapalkeet ja vakaajat on sijoitettu hyvin suojattuina akseleiden päälle käyttöasteen turvaamista varten.
Kuljetatko raskaita kuormia? Ei ongelmaa. Valitsitpa sitten ilmajousituksen tai lehtijousituksen, yhden etuakselin kantavuus on jopa 10 tonnia ja kahden etuakselin kantavuus 20 tonnia. Näin voit käsitellä helposti raskaita tai epätasaisesti jakautuneita kuormia ja parantaa näin tuottavuutta.
Maksimoi kuormituskapasiteetti ja tuottavuus tukevalla ja kestävällä taka-akseliratkaisulla. Järeärakenteinen telimme kantaa vaivatta jopa 38 tonnin kuorman.
Jos tarvitset suurta kuormituskapasiteettia, voit tilata viisiakselisen kuorma-auton suoraan tehtaalta. Näin saat kuorma-auton nopeammin käyttöön ja vähennät mukauttamisen kustannuksia. Saat kuorma-auton täysin tyyppihyväksyttynä.
Jokainen kilo hyötykuormaa on tärkeä. Miksi siis kuljettaisit painoa, josta ei ole hyötyä? Yhdistämällä paino-optimoitujen etu- ja taka-akselien kaltaisia keveyttä tukevia ominaisuuksia sekä määrittämällä kuorma-auton kokoonpanon tasaisia teitä varten saat aikaan äärimmäisen taloudellisen ajoneuvon. Siinä on paras mahdollinen kuormituskapasiteetti, mutta luotettavuus kuitenkin säilyy.
Kevennettyjen ratkaisujemme ansiosta voit valita 6,0 tonnia painavan Volvo FM 4×2 -vetoauton tai 6,6 tonnia painavan Volvo FH 4×2 -vetoauton. Tämä tarkoittaa enemmän hyötykuormaa painorajoitusten puitteissa, jolloin voit kasvattaa voittoa.
Pienempi polttoaineenkulutus, parempi pito ja pienempi kääntösäde. Teliakselin nostotoiminnolla voi kytkeä irti ja nostaa takimmaisen vetoakselin. Näin käytettävissäsi ovat paitsi telivedon pito ja kuormakapasiteetti myös yksivetoakselisen ratkaisun ajettavuus ja tehokkuus. Kun kuorma-autosi lastataan uudelleen, akseli laskeutuu ja kytkeytyy automaattisesti.
Teliakselin nosto mahdollistaa entistä paremman energiatehokkuuden, kun kytket irti ja nostat akselin sen ollessa tarpeeton. Polttoaineen kulutusta voidaan vähentää pitämällä akselia nostettuna paluumatkalla. Näin se voi parantaa myös tulostasi.
Kun nostat takimmaisen vetoakselin, kuorma-auto toimii samalla tavalla kuin 4×2- tai 6×2-malli. Tämä parantaa kääntösädettä ja hallittavuutta huomattavasti verrattuna 6x4-malliin. Se myös vähentää renkaiden kulumista. Tarvitsetko lisää pitoa? Painamalla kojelaudan painiketta voit siirtää painon yhdelle vetoakselille, jos akselipainorajoitukset eivät ole esteenä.
Work Remote on hyödyllinen työkalu ohjaamon ulkopuolella työskenneltäessä. Sen avulla voi hallita voimansiirron ja päällirakenteen toimintoja. Kaukosäädin on langaton ja kestävä, sen toimintasäde on jopa 25 metriä ja sen akku kestää pitkään. Laite latautuu, kun se on ohjaamon telakointiasemassa.
Work Remote säästää aikaa lastauksessa ja purussa. Lisäksi se auttaa välttämään lastausvirheitä, kuten ylikuormituksen tai kuorman epätasaisen jakautumisen. Turvallisuussyistä radiosignaali on salattu yhtä tarkkojen standardien mukaisesti kuin kuorma-auton avaimessa.
Kuvatut ominaisuudet eivät välttämättä ole vakiona tai saatavilla kaikille varustepaketeille ja voimansiirtovaihtoehdoille.