Volvo kuorma-autot

Suomi

×

Artikkeleita Volvo kuorma-autoista ja palveluista.

Volvo Visiitti - onlinelehti

Lue asiakastarinoita Volvo-kuorma-autoista ja palveluista. Opi myös Volvo-kuorma-autojen tekniikasta tai suunnittelutyöstä.

Latest Press Release

collage.pressReleaseTitle

Kaikki artikkelit

240 matches

1 of 12

  • Volvo FH:n aerodynaamiset päivitykset vähentävät ilmanvirtauksen erotusta ja painevastusta, mikä auttaa säästämään entistä enemmän polttoainetta kaukoliikenteessä.

  • Nämä viimeisimmät Euro 6 Step E -päivitykset tuovat merkittäviä polttoainesäästöjä kaikille kuljetusyrityksille, olipa kyseessä kaukoliikenne-, aluekuljetus-, jakelu- tai maansiirtotehtävät. Volvo on tehnyt koko voimansiirtoon useita parannuksia, jotka säästävät polttoainetta ja tekevät ajamisesta sujuvampaa sekä nautinnollisempaa – niin tien päällä kuin maastossa.

  • Volvon sähkökuorma-auton on toimittava täydellisesti kaikissa ilmasto-olosuhteissa. Tämän varmistamiseksi testaamme kuorma-autojamme äärimmäisissä sääolosuhteissa, kuten lumisina kylminä talviöinä Arjeplogissa, lähellä napapiiriä Pohjois-Ruotsissa.

  • Suomen ensimmäinen, Storemen Logistics Oy:lle luovutettu Volvo FL Electric -sähkökuorma-auto on ollut tuottavassa työssä nyt jo muutaman kuukauden ajan. Tavoitimme auton kuljettajineen Helsingin Kaartinkaupungista kysyäksemme, mitä mieltä kuljettaja Jani Rajala on uudesta työkalustaan.

  • Vuonna 2018 Teijo Hölttä ryhtyi yrittäjäksi ja perusti veljensä kanssa THA-Kone Oy:n. Vuosi sitten veli jäi pois yrityksestä ja osakkaaksi mukaan tuli Toni Hiltunen. Kouvolalaisen yrityksen kolmesta autosta yksi on Volvo FH16 750 6x4 HCT -yhdistelmä, johon molemmat yrittäjät ovat olleet hyvin tyytyväisiä.

  • Joutsalainen Metsätyö Pylväläinen urakoi puuta kuuden metsäkoneen voimin. Syyskuusta lähtien koneiden siirrot on hoidettu uudella Volvo FMX500 10x4 -ritiläautolla.

  • Erinomainen polttoainetalous ja miten se on saavutettavissa ovat päivittäisiä keskustelun aiheita useimmissa kuljetusyrityksissä. Rae- ja jauhekuljetuksia Pohjoismaissa, Baltiassa ja Keski-Euroopassa yli 120 ajoneuvoyhdistelmän voimin tarjoavassa Powder-Transissa aiheeseen tartuttiin täysin uuden Volvo FH 500 I-Save 6x4 veturin ja Volvon tarjoaman kuljettajakoulutuksen voimin.

  • Rengasrikoilla ja niistä aiheutuneilla välillisillä kustannuksilla on ollut K-S Bulk Oy:lle merkittäviä vaikutuksia yhtiön talouteen. Yritys lähti selvittämään miten he voisivat vähentää rengasrikoista aiheutuneita kustannuksia ja päätyivät Volvo Älykäs Rengaspalveluun.

  • Storemen Logistics Oy:llä on kovat tavoitteet energiatehokkuudelle. Raskasta vetokalustoa uusitaan vähäpäästöiseksi ja elokuun lopulla yhtiö otti merkittävän askeleen matkallaan kohti vihreämpää logistiikkaa, käynnistämällä kuljetukset Suomen ensimmäisellä Volvo FL Electric sähkökuorma-autolla.

  • Heinäkuussa, kun suurin osa suomalaisista vietti kesälomiaan, Volvo Trucksin Vantaan konttorille asteli Suomen Volvo Trucksin ensimmäinen sähköisistä kuljetusratkaisuista vastaava Commercial and Technical Manager Electromobility - Janne Silvonen. Töitä on työpöydälle kertynyt jo iso pino. Raskaan kaluston sähköistäminen on alkanut kiinnostaa suomalaisia kuljetusyrittäjiä, sillä päästövähennyspaineet ulottuvat myös raskaaseen liikenteeseen.

  • Tyylikkään sininen Volvo FH16 8x4 trippelisora-auto kiiltelee auringossa, kun kuljetusyrittäjä Matti Kulhelm ja Volvo Truck Center Lahden kuorma-automyyjä Janne Kangaskolkka käyvät läpi malliuudistuksen mukanaan tuomia uusia ominaisuuksia. Kovin kauaa ei ole ehtinyt vierähtää edellisestäkään luovutuksesta, sillä Kulhelm otti vastaan edellisen FH16 -kuorma-autonsa reilu vuosi sitten. Tuoreen malliston uudistuneet ominaisuudet kuitenkin polttelivat niin paljon, että teki mieli ostaa uusi. ”Tykkään ajaa hyvillä autoilla”, toteaa Matti Kulhelm.

  • Urbaser Oy:n uusi Volvo FM -jäteauto luovutettiin toukokuun alussa. Urbaserin Volvo FM on viimeisen päälle jäteauto - ja tyylikäs kuin mikä.

  • Kuusankoskelainen Tukkijahti Oy:n Jonna Matikainen on ajanut puuta nuoresta iästä huolimatta jo vuosikausia. Oman yrityksensä hän perusti vuonna 2018 ja on yksi Suomen ensimmäisistä naispuunkuljetusyrittäjistä. Oman yrityksen perustaminen on ollut selkeänä tavoitteena siitä lähtien, kun hän aikoinaan aloitti opiskelut logistiikka-alalla. Nykyään alla on Volvo FH16 650, jonka kanssa yhteistä taivalta on kertynyt jo reilu vuosi.

  • Ensimmäiset Kuljetuspavelu All The Wayn kuudesta uuden mallin Volvo FH 6 x 2 460 Globe -veturista ovat valmiina ja lähdössä kuljetustehtäviin toukokuun alussa. Kalustohankinnassa ympäristöarvot ovat olleet painavin peruste ja uudella kalustolla tavoitellaan polttoainesäästöjä. Ympäristönäkökulmat on pyritty huomioimaan kaikissa valinnoissa.

  • Kuljetusyrittäjä Pertti Kananen matkasi yhdessä kuorma-automyyjä Reijo Holopaisen kanssa Alucarille Maksamaalle hakemaan Kanasen uutta Volvo FH16 kuorma-autoa kotiin. ”Mielenkiinnolla odotan”, toteaa Kananen uudesta autostaan. Kanasen Volvo FH16 on yksi ensimmäisiä uuden malliston puuautoja tien päällä.

  • Uusi Volvo FM sopii erinomaisesti Kuljetus M. Holmströmin toimittamien elintarvikkeiden jakelutehtäviin, sillä uusi ohjaamo on nyt entistäkin mukavampi työpaikka aktiiviselle kuljettajille. Ohjaamouudistusten lisäksi yrittäjä odottaa mielenkiinnolla miten uusi FM käyttäytyy polttoaineen kulutuksen suhteen.

  • Kalevi Aaltonen odottaa uudelta Volvo FH460 I-Save Turbocompound -kuorma-autoltaan erityisesti pienempää polttoainelaskua. Kaksoisahdin, kääntyvä takateli ja kokonaisvaltaisesti uudempi tekniikka houkuttelivat Aaltosta uuden malliston Volvon hankintaan.

  • Botnia Marin on valmistanut Targa-veneitä Suomen länsirannikolla – tarkemmin sanottuna Maalahdessa ja Uudessakaarlepyyssä – pian 36 vuotta. Näitä vähitellen yhä suurempia paljon kehuttuja veneitä, joita markkinoidaan hyvin kuvaavalla mainoslauseella ”The 4x4 of the sea” myydään nykyään ympäri maailmaa. Tämä asettaa suuria vaatimuksia myös kuljetuksille, jotka Botnia Marin on aina pyrkinyt hoitamaan osittain itse.

  • Lahtelaisen R.A. Rajala Oy:n toimitusjohtaja Risto Rajala on koko yrittäjäuransa ajan aktiivisesti hakenut uudenlaisia toimintatapoja ja edistyksellistä tekniikkaa yrityksensä toiminnan kehittämiseksi. Kun hän joitakin vuosia sitten Volvo Finland Ab:n toimitusjohtaja Magnus Björklundin tavatessaan kysyi tältä, olisiko mitään kokeilemisen arvoista uutta tulossa, vastaus oli, että saattaisi ollakin. Silloin ei julkisuudessa tiedetty vielä mitään Volvo FH LNG -kuorma-autosta.

  • Kuljetustarina

    12/01/2020 1 min teksti 1 min teksti

    Volvo Trucksin evoluutio 

    Alati muuttuva vakio. Volvon kuorma-autot kehittyvät jatkuvasti. Jokaisen uuden sukupolven myötä käyttöönotetaan huolellisesti suunniteltuja ja toteutettuja parannuksia.

240 matches

1 of 12