Volvo Trucksin uuden malliston kuorma-autojen sarjatuotanto käynnistyy

Volvo Trucksin uuden malliston raskaiden kuorma-autojen sarjatuotanto on käynnistymässä Volvon tehtailla Ruotsissa, Belgiassa ja Venäjällä. Uusi Volvo kuorma-automallisto kattaa Volvo FH, FH16, FM ja FMX kuorma-autot ja niiden suunnittelun keskiössä on ollut kuljettajan mukavuuden ja turvallisuuden parantaminen ja polttoainetehokkuus.
Volvo Trucksin uuden sukupolven raskaiden kuorma-autojen mallit ovat siirtyneet sarjatuotantoon CO2-neutraalissa Tuven tehtaassa Göteborgissa, Ruotsissa.
Volvo Trucksin uuden sukupolven raskaiden kuorma-autojen mallit ovat siirtyneet sarjatuotantoon hiilineutraalissa Tuven tehtaassa Göteborgissa, Ruotsissa.

Euroopan markkinoilla viime vuonna lanseerattu Volvon uuden raskaiden kuorma-autojen mallisto on saanut asiakkailta osakseen runsaasti kiinnostusta jo ennen sarjatuotannon alkamista. Vuonna 2020 tilattiin yli 12 000 kuorma-autoa. Kuorma-automalliston sarjatuotanto käynnistyy ensimmäisenä Volvon Ruotsin tehtaalla Göteborgissa nyt maaliskuussa ja heti pian myös Belgian tehtaalla Gentissä ja Venäjän tehtaalla Kalugassa.

”Olemme innoissamme siitä, että asiakkaamme saavat pian uuden malliston kuorma-autojamme käyttöönsä. Kaikki neljä kuorma-automallia on kehitetty keskittymällä kuljettajan ympäristön, ajoneuvojen turvallisuuden ja tuottavuuden parantamiseen, ja se tekee niistä edeltäjiään tehokkaampia”, kertoo Volvo Trucksin johtaja Roger Alm.

Volvo FM- ja FMX-kuorma-autoissa on täysin uudistunut ohjaamo, jossa korotetut A-pilarit antavat kuljettajille jopa kuution verran enemmän tilaa ja lisää valoa ohjaamoon. Muita merkittäviä päivityksiä ovat uusi kuljettajan käyttöliittymä ja lisävarusteena valittavissa olevat mukautuvat kaukovalot, jotka lisäävät Volvo FH:n ja FH16:n turvallisuutta. Uusi Volvo FH ja FM mahdollistavat merkittävät polttoainesäästöt varustamalla ne I-Save -tekniikalla. Kaikissa uusissa malleissa näkyvyyttä voidaan parantaa huomattavasti matkustajan puolen peilissä olevalla sivukameralla, joka lisää turvallisuutta entisestään antamalla kattavamman näkyvyyden kuorma-auton sivulle.

"Olemme suunnattoman ylpeitä panostuksestamme näihin neljään uuteen, upeaan kuorma-autoon. Uuden kuorma-automalliston markkinoille tuominen vaatii valtavasti työtä ja saumatonta yhteen hiileen puhaltamista läpi koko Volvo-organisaation unohtamatta muita toimittajiamme ja alihankkijoitamme. Erityisesti kuluneen haastavan vuoden huomioiden sarjatuotannon aloittaminen juuri nyt tuntuu ”extra spesiaalilta” kaikkien kehitystyössä mukana olleiden mielestä, ” kiittelee Volvo Trucksin johtaja Roger Alm kaikkia kehitystyössä mukana olleita tahoja.

Vahvistamalla entisestään sitoutumistaan vastuullisiin kuljetusratkaisuihin uuden malliston Volvo FH-, FM- ja FMX-kuorma-autot on mahdollista saada myös sähköistetyllä voimansiirtolinjalla. Näiden osalta tuotanto alkaa vuonna 2022. "Tämä tarkoittaa sitä, että asiakkaidemme siirtyminen fossiilittomiin kuljetuksiin tulevaisuudessa on sujuvaa, koska he voivat jatkaa ajamista omalla suosikki-Volvollaan ", Roger Alm sanoo.

”Uudet malliston Volvot on suunniteltu kuljettaja keskiössä hänen työskentelymukavuuteensa ja -turvallisuuteensa panostaen. Turvallisuuden lisääminen entisestään ja polttoaineen kulutuksen ja hiilidioksidipäästöjen pienentäminen ovat olleet suunnittelun kulmakivet. Uuden malliston kuorma-autot tarjoavat runsaasti erilaisia ohjaamomalleja, ja ne voidaan optimoida moniin eri kuljetustehtäviin. Uusi Volvon kuorma-automallisto tarjoaa laadukkaan, polttoainetehokkaan ja luotettavan työkaverin kuljetustehtävään kuin tehtävään”, toteaa Volvo Finlandin myyntijohtaja Reino Manninen.

LINKKI korkearesoluutioisiin kuviin

Linkkejä aiheeseen liittyviin tiedotteisiin:

Volvo Trucks lanseeraa seuraavan sukupolven raskaan kuorma-auton, joka on suunniteltu kuljettajaa varten

Volvo Trucks esittelee uuden Volvo FM:n, jossa on kuljettajia houkuttelevat uusi ohjaamo ja aiempaa parempi näkyvyys

Volvo Trucks siirtää vahvimman maansiirtoautonsa tulevaisuuteen uudella Volvo FMX:llä

Volvo Trucks esittelee uuden Volvo FH16:n, jossa mukavuus ja teho yhdistyvät ylivertaiseksi tuottavuudeksi

Volvo Trucks lanseeraa uuden Volvo FH:n – seuraavan sukupolven kuorma-auton, joka on suunniteltu kuljettajaa varten

Veli Pusa
Myyntijohtaja, Volvo Finland Ab
veli.pusa@volvo.com

Voimmeko kertoa sinulle lisää Volvo kuorma-autoista ja palveluista?

Tutustu uuden malliston Volvo kuorma-autoihin: