Volvo kuorma-autot

Suomi

×

9 keskeisintä polttoainetta säästävää päivitystä Volvo Trucksin Euro 6 -voimansiirtoihin

Nämä viimeisimmät Euro 6 Step E -päivitykset tuovat merkittäviä polttoainesäästöjä kaikille kuljetusyrityksille, olipa kyseessä kaukoliikenne-, aluekuljetus-, jakelu- tai maansiirtotehtävät. Volvo on tehnyt koko voimansiirtoon useita parannuksia, jotka säästävät polttoainetta ja tekevät ajamisesta sujuvampaa sekä nautinnollisempaa – niin tien päällä kuin maastossa.
Volvo FH yksin moottoritiellä aurinkoisena päivänä.

Tässä on 9 keskeisintä päivitystä:

1. Päivitetty D13TC-moottori. Jos Volvo FH ja I-Save on sinulle entuudestaan tuttu ratkaisu, tiedät sen voivan alentaa polttoainekustannuksia merkittävästi kaukoliikenteessä. Avain tähän on D13TC, joka on I-Save-järjestelmän sydän ja Volvon kaikkien aikojen polttoainetehokkain moottori. Nämä viimeisimmät parannukset ovat vieneet järjestelmän tehokkuuden uudelle tasolle. Polttoaineen palamisprosessia on hienosäädetty, moottorin kitkaa on vähennetty ja öljyjärjestelmää on parannettu. Lisäksi moottorin EATS-jälkikäsittelyjärjestelmää on hienosäädetty, moottorin painoa on vähennetty ja uuden sukupolven moottorinhallintajärjestelmä on otettu käyttöön. Polttoaineen lisäsäästön mahdollistamiseksi D13TC on nyt saatavana uudella 420 hevosvoiman teholuokituksella.
 

2. D11- ja D13 eSCR -moottorien päivitykset. Kummankin moottorin palamisprosessia on hienosäädetty ja kitkaa vähennetty. Parantunut hyötysuhde on saavutettu D13TC-moottorin patentoidulla aaltomallisella mäntien muotoilulla, joka optimoi polttoaineen ruiskutuksen. Myös EATS-järjestelmää on hienosäädetty, moottorin painoa on vähennetty ja uuden sukupolven moottorinhallintajärjestelmä on otettu käyttöön. Maansiirtoalalla työskentelevät asiakkaat arvostavat myös sitä, että vakionopeudensäätimen vähimmäisnopeus on nyt vain 4 km/h. Joustavuuden lisäämiseksi D13 eSCR on nyt saatavana myös Biodiesel B100 -polttoaineelle 460 ja 500 hevosvoiman tehoisena.

 

3. Päivitetty I-Shift. I-Shift tarjoaa nyt entistäkin pehmeämmän ja nopeamman vaihteenvaihdon sekä harmonisemman ajokokemuksen. Päivitykset sisältävät uuden vaihteenvaihtojärjestelmän ja vaihtostrategian sekä uuden kytkinjärjestelmän D13-moottoreille. Päivitetty I-Shift on saatavilla kaikkiin raskaisiin kuorma-autoihin ja Volvo FE -malliin.
 

4. Uusi I-Torque-ohjelmisto. I-Torque on Volvon älykäs vääntömomenttiohjelmisto, joka optimoi moottorin vääntömomentin polttoaineen säästämiseksi. I-Torque laskee automaattisesti moottorin optimaalisen vääntömomentin I-See-järjestelmän pinnanmuodostustietojen ja kuorma-auton kokonaisyhdistelmämassan perusteella. I-Torque on tällä hetkellä saatavana uusien polttoainetaloudellisuuspakettiemme kanssa D13 Euro 6 Step E -dieselmoottoreille.
 

Katso tämä lyhyt video saadaksesi lisätietoja I-Torque-järjestelmästä >
 

5. Paremmat aerodynaamiset ominaisuudet. Sekä Volvo FM- että Volvo FH -ohjaamoihin on tehty parannuksia, jotka optimoivat ilmanvirtauksen. Molemmissa malleissa on parannetut tiivisteet säleikön ja etulisävalojen ympärillä, uusi peilivarren suojus sekä lokasuojat, jotka parantavat ilmavirtausta pyöränkaarien ympärillä (kuorma-autoissa, joissa on 385/55-renkaat). Volvo FH -ohjaamossa on myös oven lisälaajennusosa ja parannetut XHSL (erikoiskorkea makuuohjaamo) -ilmanohjaimet.
 

6. Uusi energiaa säästävä ohjaustehostinpumppu. Volvon uusi elektronisesti ohjattu ohjaustehostinpumppu antaa kuljettajille tarkemman ohjauksen hallinnan, joten se voi pienentää energiankulutusta suoraan ajettaessa. Tämä tarkoittaa, että energiahävikkiä voidaan vähentää vaativissa kaukokuljetuksissa ja pitkillä tyhjäkäyntiajoilla. Ohjaustehostinpumppu sisältyy Volvon uusiin D11- ja D13 Euro 6 -dieselmoottorien polttoainetaloudellisuuspaketteihin.
 

7. Tehokkaammat ilmakompressorit. Volvon uuden sukupolven ilmakompressorit säästävät polttoainetta muodostamalla ilmanpainetta entistä tehokkaammin. Nämä ovat nyt vakiovarusteena kaikissa D11- ja D13 Euro 6 -dieselmoottoreissa.
 

8. Uudet ilman-, polttoaineen- ja öljynsuodattimet sekä uudet AdBlue-säiliökoot. Uudet suodattimet on suunniteltu siten, että kuorma-autoon voidaan asentaa vain oikean tyyppinen suodatin, mikä varmistaa moottorin optimaalisen suorituskyvyn ja käyttöiän. Volvon suodattimet on valmistettu erityisesti valmistetusta laskostetusta suodatinpaperista, ja niiden suuri pinta-ala takaa erinomaisen suodatuskapasiteetin ja pitkän käyttöiän. Jotta kuljettajien olisi helpompi lisätä sekä polttoainetta että AdBlueta samalla pysähdyksellä, olemme myös päivittäneet AdBlue-säiliöiden koon vastaamaan päivitettyjen D11- ja D13 Euro 6 -moottoreiden tehokkuutta
 

9. Laturit, joiden käyttöikä on 50 % pidempi. Jotta kuljettajien elämä tien päällä olisi mukavampaa, Volvo on ottanut käyttöön uuden sukupolven 150 A:n laturit, joiden käyttöikä on 50 % entistä pidempi. Uusi LIN-ohjattu latausjärjestelmä parantaa tietoliikenneyhteyttä laturiin, ja sen avulla Volvo voi diagnosoida laturin, selvittää sen vaihtotarpeen ja suunnitella latausta virranhallintaosien käyttöiän pidentämiseksi. Uudet laturit ovat vakiovaruste Euro 6 -dieselmoottoreilla varustetuissa FH- ja FH16 -malleissa. Lisäksi Volvo on lisännyt näiden mallien valikoimaan myös uuden, entistä suuremman 180 A:n laturin, joka parantaa mukavuutta entisestään.

Haluatko lisää vinkkejä polttoainelaskusi pienentämiseen? Tutustu Kuorma-auton polttoainetaloudellisuuden parantaminen -aiheeseen saadaksesi yleiskatsauksen avaintekijöistä, jotka vaikuttavat polttoaineenkulutukseen, päästöihin ja kaluston polttoaineeseen liittyviin kustannuksiin.

Kuorma-auton polttoainetaloudellisuuden parantaminen

Viisi keskeistä tekijää, jotka vaikuttavat polttoaineen kulutukseen, päästöihin ja kalustokustannuksiin. Näin varmistat kuorma-auton polttoainetalouden.

Onko sinulla kysyttävää?

Paikallinen Volvo jälleenmyyjä vastaa mielellään kysymyksiisi. Käy paikan päällä, soita tai pyydä heitä käymään.