Volvo Trucks esittelee uuden täyssähköisen akselin pidennettyä toimintamatkaa varten

Volvo Trucks esitteli uuden, täysin sähköisen taka-akselin IAA-näyttelyssä Hannoverissa, Saksassa. Vapauttamalla tilaa useammalle akulle, uusi e-akseli merkitsee entistä pidempää toimintamatkaa Volvon akkusähkökuorma-autoille.
Uusi e-akseli mahdollistaa entistä enemmän akkuja kuorma-autoon ja sitä kautta pidemmän toimintamatkan.

Volvo Trucksilla on alan laajin akkusähkökuorma-autojen mallisto, kuusi eri mallia sarjatuotannossa.

Uusi e-akseli, joka esiteltiin IAA-messuilla Hannoverissa, mahdollistaa entistä enemmän akkuja kuorma-autoon integroimalla sähkömoottorit ja voimansiirron taka-akseliin. Enemmän akkuja tarkoittaa pidempää toimintamatkaa, mikä luo mahdollisuuksia myös pitkän matkan kuljetusten sähköistymiseen. Tämän vuosikymmenen jälkimmäisellä puoliskolla esiteltävissä polttokennosähkökuorma-autoissa lisätila on hyödyllinen muiden komponenttien asentamiseen.

"Tämä on läpimurto sähkökuorma-autoille ja selvä merkki siitä, että julkisille raskaiden kuorma-autojen pikalatureille on lähitulevaisuudessa valtava kysyntä, etenkin moottoriteiden varrella", sanoo Jessica Sandström, Volvo Trucksin Senior Vice President Global Product Management.

Täydentää nykyistä tarjoamaa

Volvo Trucks aloittaa muutaman vuoden kuluttua uudella e-akselilla varustettujen kuorma-autojen sarjatuotannon ja se täydentää nykyistä akkusähkökuorma-autojen mallistoa.

”Jatkamme jo tuotannossa olevilla monipuolisilla akkusähkökuorma-autoillamme. Ne kattavat tällä hetkellä laajan osan kuljetustehtävistä. Muutaman vuoden kuluttua lisäämme tämän uuden taka-e-akselin asiakkaille kattamaan nykyistä pidempiä reittejä, Jessica Sandström jatkaa.

Volvo Trucksilla on kolmen polun strategia nollapäästöjen saavuttamiseksi; akkusähkö-, polttokennosähkö- ja polttomoottorit, jotka toimivat uusiutuvilla polttoaineilla, kuten biokaasulla, HVO:lla tai jopa vihreällä vedyllä.

”Ilmastonmuutoksen torjuntaan tarvitaan erilaisia ​​teknisiä ratkaisuja, sillä energia- ja polttoaineinfrastruktuurin saatavuus vaihtelee maittain ja alueittain sekä myös eri kuljetustehtävien välillä”, Jessica Sandström päättää.

LINKKI korkearesoluutiokuviin

Commercial and Technical Manager Electromobility, Volvo Finland Ab