Kuorma-autot

On tärkeää tehdä jotain, eikä vain puhua siitä

Volvo Trucks
2024-08-20
Asiakastarina Sähköajoneuvot
Author
Volvo Trucks

"Asiakkaamme haluavat, että toimitamme heille tuotteita pienemmillä CO2-päästöillä," sanoo Schwab-Guillodin toimitusjohtaja Reto Schwab. "He eivät välttämättä halua maksaa enempää, mutta on tärkeää tehdä se ympäristön kannalta."

 

Kurkuista ja porkkanoista salaattien ja sitruunoiden toimituksiin, logistiikkayritys Schwab-Guillod AG käsittelee ja kuljettaa noin 350 tonnia tuoreita hedelmiä ja vihanneksia kuutena päivänä viikossa.

 

Siksi tuotteen kuljettaminen luonnon kanssa harmoniassa vaikutti oikealta ratkaisulta.

 

Tästä syystä yritys käyttää nyt kuutta Volvon sähkökuorma-autoa. Se hankki viimeisen dieselkuorma-autonsa viime vuonna – ja vuoteen 2030 mennessä sen tavoitteena on siirtyä täysin vaihtoehtoisiin voimanlähteisiin.

 

"Me keskustelimme pitkään muutoksesta", sanoo Reto. "Ja mielestäni nyt on aika tehdä se ympäristön hyväksi. On tärkeää tehdä jotain, eikä vain puhua siitä."

 

Toimitettaessa elintarviketoimittajille ja ravintoloille kaupungissa, Volvon sähkökuorma-auton hiljaisuus on etu, jota Reto on todella oppinut arvostamaan.

 

"Meille on erittäin tärkeää, että kuorma-auto on hiljainen, koska toimitamme öisin", hän sanoo.

 

Sähkökuorma-autot toimivat erittäin hyvin päivittäisessä liiketoiminnassamme, eikä meillä ole mitään ongelmia.

Hänen kuljettajansa nauttivat myös todella paljon kuorma-autoista. "Aluksi kuljettajat olivat hieman varautuneita", hän sanoo, "mutta yhden tai kahden ajokierroksen jälkeen he ovat todella iloisia ajaessaan sähkökuorma-autoilla."

 

Toimitettaessa helposti pilaantuvia hedelmiä ja vihanneksia, tuo se oman lisäpaineensa. Tuoreus on avainasemassa ja tärkeä osa heidän logistista suunnitteluaan. "Sähkökuorma-autot toimivat erittäin hyvin päivittäisessä liiketoiminnassamme, emmekä kohtaa mitään ongelmia", lisää Reto. "Ne ovat melkein täydellisiä."

 

Aurinkopaneelien asennuksen myötä tehtaan sähkösyöttö kuorma-autojen latauslaitteille on CO2-neutraalia, ja latauslaite on jokaiselle autolle.

 

Tekikö hän oikean päätöksen siirtyessään sähkökuorma-autokalustoon? Reto on ehdoton: "Nyt on aika muutokseen. Mielestäni nyt on hetki, jolloin muidenkin tulisi alkaa siirtyä sähköisiin kuljetuksiin."