Volvo Trucksin menestyksen taustalla on henkilöstön panostus asiakaskokemuksen kehittämiseen

Vuosi 2022 oli Volvo Trucksille menestys. Volvo vahvisti asemaansa Suomen raskaiden kuorma-autojen markkinajohtajana. Kaiken tekemisen taustalla on ammattitaitoinen ja motivoitunut henkilöstö, joka on sitoutunut kehittämään jatkuvasti asiakaskokemusta.
Volvo Trucksilla panostetaan vahvasti henkilöstön koulutukseen ja toimintatapojen kehittämiseen.

Koko autoala on suurimman murroksen edessä koskaan. Volvo Trucks haluaa varmistaa, että sen henkilöstö pysyy jatkuvasti kehityksen kärjessä.

”Olemme panostaneet vahvasti henkilöstön koulutukseen ja toimintatapojen kehittämiseen. Meillä on muun muassa käynnissä kolme vuotta kestävä myynnin koulutusohjelma ja huoltokorjaamoilla henkilöstöä koulutetaan uuteen tekniikkaan. Toimintatapojen kehittämisessä olemme satsanneet erityisesti turvallisuuteen, toiminnan läpinäkyvyyteen ja päivittäisjohtamiseen”, kertoo Volvo Finlandin toimitusjohtaja Magnus Björklund.

Aito asiakkaiden kuuntelu

Volvolla on panostettu viimeisen vuoden aikana paljon asiakaskokemuksen kehittämiseen. Tuotteet ja palvelut ovat keskeisiä asiakaskokemukseen vaikuttavia tekijöitä, mutta vielä tärkeämpää on, miten henkilöstö kohtaa asiakkaan ja millainen kokemus asiakkaalle jää kohtaamisesta.

”Olemme kuunnelleet aktiivisesti asiakkaitamme ja haluamme aidosti ymmärtää heidän tarpeitaan. Se toimii perustana kehitystoimenpiteille. Meillä on ollut vuoden ajan käynnissä kehitystyöryhmiä, jotka ovat tehneet yhteistyötä yli organisaatiorajojen kehittääkseen asiakaskokemusta”, Magnus Björklund kertoo.

Magnus Björklund
Toimitusjohtaja, Volvo Finland Ab
magnus.bjorklund@volvo.com

Lue lisää Volvo Trucks -uutisia: