Huoletonta kaluston käytettävyyttä - ympäristöhuoltoyritys Remeo ja Volvo Trucks uudenlaiseen yhteistyöhön

| 3 min
Monipuolisia ympäristöhuoltoalan- ja kiertotalouden palveluita tarjoava Remeo ja Volvo Trucks aloittavat ”täyden palvelun” yhteistyön, jossa Volvo Trucks tarjoaa Remeolle kaluston käytettävyyttä ja käyttöastetta. Uuden yhteistyömallin mukaan kaluston kokonaishallintapaketti tulee Remeon käyttöön yhdestä osoitteesta Volvolta. Volvo Trucks vastaa Remeon kalustosta päällirakenteet mukaan lukien ja Remeo voi keskittyä omaan ydinbisneksensä pyörittämiseen.
Kuvassa vasemmalta Juho Annala (Remeon kalustopäällikkö), Kimmo Käenmäki (Remeon liiketoimintajohtaja, logistiikka), Johan Mild (Remeon toimitusjohtaja), Juha Tahvanainen (Volvo Truck Center etelän aluejohtaja), Pekka Mäkinen (Volvo Trucks -myyjä, Vantaa) ja Tommy Lindholm (Volvo Trucks jälkimarkkinajohtaja). Yhteiskuva otettu alkuvuodesta 2020 ennen pandemiarajoituksia.

Ympäristöhuoltoalan yritys Remeo ja Volvo Trucks ovat käynnistäneet uudenlaisen yhteistyön, jossa Remeo hankkii Volvolta käyttöönsä kaluston, päällilaitteet, korjaus- ja huoltosopimukset, rahoituksen: kaiken kalustopuolelta tarvitsemansa, jotta pyörät pysyvät pyörimässä puhtaamman huomisen puolesta ja remeolaiset itse voivat keskittyä omaan ydinosaamiseensa kiertotalouden ratkaisujen kehittämiseen. Volvo Trucksin ammattitaitoinen väki huolehtii siitä, että remeolaiset saavat käyttöönsä viimeisen päälle kuljetustehtäviään varten optimoidut, hyvin huolletut kuorma-autot.

Tarve uudenlaiselle yhteistyölle lähti Remeon tahdosta löytää yhteistyökumppani, joka pystyy vastaamaan kokonaisvaltaisesti kalustosta. Tavoitteena on toteuttaa Remeolle uusi ja kustannustehokas kokonaispalvelumalli, joka kattaa autoalustojen ja niiden päällirakenteiden hankinnan, huollot sekä hallintapalvelut. Palvelumuoto tuottaa Remeolle kustannussäästöjä niin kaluston hankinta-, huolto- kuin käyttökuluissa, kohottaa käyttöastetta yhdistelemällä alustan ja päällilaitteiden huollot ja korjaukset ja parantaa joustavuutta ja kykyä mukautua Remeon muuttuviin tarpeisiin. Yhdenmukaisella kalustolla varmistetaan kuljettajien työturvallisuus. Kaikki toimitettavat uudet autot luovutetaan direktiivikoulutuksen mukaisena koulutuksena, mikä parantaa käytettävyyttä entisestään ja osaltaan lisää myös työturvallisuutta.

”Me Remeolla lähdimme hakemaan aivan uudenlaista ja erilaista yhteistyömallia kalustotoimittajan kanssa. Me haluamme kaluston osalta huolettomuutta ja käytettävyyttä. Volvo oli yksi harvoista yrityksistä, joka pystyi vastaamaan tarpeisiimme ja Volvo loi meille erinomaisen palvelukonseptin”, sanoo Remeon toimitusjohtaja Johan Mild.

Remeolle täyden palvelun kokonaishallintapaketti

Volvo Trucksin täyden palvelun kokonaishallintapaketti on tuore palvelukonsepti. Se kattaa alustan ja päällilaitteet. Päällilaitteiden osalta erityyppiselle päällilaiteratkaisuille on omat yhteistyökumppaninsa ja Volvon mekaanikot on koulutettu huoltamaan heidän laitteitaan. Kaiken kaikkiaan Remeolle kehitetty palvelukonsepti on ollut Volvolle merkittävä investointi muun muassa mekaanikkojen koulutuksen ja muun osaamisen lisäämisen takia.

”Volvolle Remeon kanssa toteutettava palvelukokonaisuus on täysin uudenlainen. Remeolle tarjottavassa täyden palvelun mallissa emme enää perinteisesti myy asiakkaalle kuorma-auton alustaa, vaan olemme mukauttaneet koko toimintatapamme asiakkaan toiveet kohtaavaksi. Tämä vaatii koko organisaatiolta mukautumista ja kehitysmyönteistä asennetta. Toteutettava palvelukokonaisuus on myös merkittävä investointi koko valtakunnalliselle Volvo-verkostolle. Jotta voimme tarjota Remeolle lupauksiemme mukaista kokonaisvaltaista käytettävyyttä, on henkilökuntaamme koulutettu paljon, muun muassa mekaanikkojamme päällirakenteiden huoltamiseen. Myös vaatimukset yhteistyökumppaneiden puolella on kasvaneet Remeo-yhteistyön myötä”, kuvailee aluejohtaja Juha Tahvanainen yhteistyötä.

Remeon kokonaishallintapaketti sisältää myös kattavat jälkimarkkinapalvelut: huoltosopimusten ansiosta kalustolle laaditaan tarkat huoltosuunnitelmat ja mahdollisuuksien mukaan korjauksia pyritään tekemään ennakoivasti huoltojen yhteydessä autojen seisontapäivien minimoimiseksi. Kaluston kuntoa valvotaan reaaliaikaisesti Volvo Trucksin kattavien etäyhteyspalveluiden kautta.

Myös Volvo Trucksin kalustovuokrauspalvelu Volvo Truck Rental on mukana Remeon kokonaisvaltaisessa palvelupaketissa mahdollistaen kalustoon mukautumiskykyä kyvyllä tarjota lisäkalustoa nopeaan tarpeeseen esimerkiksi kiireellisinä sesonkiaikoina.

Yhteistyö on lähtenyt hienosti käyntiin ja sen laajuutta kasvatetaan koko ajan.

Remeolla huomisen haasteet huomioidaan jo tänään

Remeo tarjoaa vastuullisia jätehuollon- ja kiertotalouden ratkaisuja kotitalouksista kaikenkokoisen ja -alaisen teollisuuden tarpeisiin. Remeo on todellinen kiertotalouden edelläkävijä: Remeolla halutaan luoda maailmaa, jossa kaikki käytetään tavalla tai toisella uudelleen. Tuotteita ja palveluita kehitetään ja pyritään jatkuvasti löytämään kiertotalouden ratkaisuja, joilla jätteille saadaan paras mahdollinen hyötykäyttö. Jätteitä uusiokäyttämällä Remeo tuottaa mm. uusioraaka-aineita ja kierrätyspolttoaineita pääosin kotimaisen teollisuuden käyttöön. Remeo tiivistää verkkosivuillaan yrityksen toiminnan syvimmän olemuksen: ”eilisen roskat palautetaan huomisen raaka-aineiksi”.

Remeolla on Suomen kattava keräysverkosto ja toimipisteitä ympäri Suomen. Remeo työllistää noin 370 ympäristöhuoltopalveluiden ammattilaista ja sillä on käytössään noin 200 erikoisajoneuvon kalusto.

Remeo ja Volvo Trucks uudenlaiseen täyden palvelun yhteistyöhön, jossa Volvo Trucks tarjoaa Remeolle kaluston käytettävyyttä ja käyttöastetta.

Voimmeko kertoa sinulle lisää Volvo kuorma-autoista ja palveluista?

Lue lisää artikkeleita

Matti Kulhelm luottaa Volvoon

Ensimmäinen Volvon uuden kuorma-automalliston jäteauto pian liikenteessä