Dynafleet on nyt Volvo Connect - Järjestelmä tehokkaaseen kuljetuskaluston hallintaan

Volvo kuorma-autojen Dynafleet-järjestelmä korvautuu edeltäjäänsä huomattavasti kattavammalla Volvo Connectilla. Uusi Volvo Connect on kuorma-autoon liittyvien digitaalisten palveluiden ja toimintojen keskitetty käyttöliittymä. Volvo Connect kertoo muun muassa yrityksen kalustotiedot, kaluston reaaliaikaisen seurannan, korjaamohistorian, polttoaineenkulutukset ja tarjoaa laadukkaat karttapalvelut ja tietoa kuljettajakohtaisesta ajotavasta. Kaikki tiedot löytyvät helposti yhden käyttöliittymän takaa.

Volvo Connect – kaikki tärkeä yhden käyttöliittymän takana

Volvo Connect on digitaalinen käyttöliittymä kuorma-autoon liittyville tiedoille ja palveluille – jopa kuorma-auton merkistä riippumatta.

Volvo Connect tekee yrityksen päivittäisestä johtamisesta helppoa ja läpinäkyvää, kun käytössä on kaikki yritystoiminnan kokonaisvaltaiseen hallintaan tarvittava tieto. Volvo Connect kokoaa yhteen tiedot muun muassa kaluston hallinnasta – myös perävaunujen osalta, suunnitelluista huolloista ja korjaamohistoriasta. Se tarjoaa reaaliaikaisen kalustoseurannan, tietoa ajoneuvokohtaisesta turvallisuudesta ja ajokäyttäytymisestä sekä polttoaineen kulutuksesta.

“Jo tällä hetkellä kaikilla Volvo Trucksin nykyisillä Dynafleet-asiakkailla on mahdollisuus käyttää uutta Volvo Connectia. Lopullinen siirto Dynafleetistä Volvo Connectiin tapahtuu kevään 2021 aikana”, Volvo Connect tuotepäällikkö Ari Anttila Volvo Finland Ab:lta kertoo.

Volvo Connectin kokoaa yhteen tekijät, jotka vaikuttavat merkittävästi liiketoiminnan kokonaisuuteen. Volvo Connect nostaa nämä tekijät helposti ja läpinäkyvästi saataville vaivattomasti omaksuttavaan muotoon, ja sen ansiosta liiketoiminnan optimoiminen ja tehostaminen on yksinkertaista.

”Volvo Connectin ehdottomia etuja on se, että kaikki tiedot kalustosta on nyt yhdessä paikassa. Ajoneuvot, perävaunut ja –kuljettajat ovat reaaliaikaisessa seurannassa. Helppo ja selkeä käyttö kaikilla päätelaitteilla.”, Volvo Connectin tuotepäällikkö Ari Anttila kertoo.

Volvo Connectin avulla kuorma-auton käyttöasteen maksimoiminen on helppoa

Volvo Connectin käyttäjät voivat mukauttaa omaa käyttöliittymäänsä itselleen parhaimmin sopivaksi siten, että muokkaavat itselleen merkittävimmät tiedot ja palvelut etusivulle.

Volvo Connectin avulla yrittäjä voi turvata kalustonsa käyttöasteen kattavan huoltojen suunnittelun ja korjaamohistorian ansiosta. Myös reittisuunnittelu on helppoa Volvo Connectin monipuolisten karttapalveluiden avulla. Volvo Connectissa on myös ilmainen viestintäominaisuus, mikä helpottaa viestintää esimerkiksi ajojärjestelijöiden sekä kuljettajien välillä.

Suomalaisten asiakkaiden kalustotietojen siirtäminen on ollut käynnissä syksystä alkaen vaiheittain. Kaikki suomalaiset asiakkaat siirtyvät Volvo Connect käyttäjiksi kevään 2021 aikana.

Faktat

Dynafleet on nyt Volvo Connect - tärkeimmät uudistukset

• Dynafleet on ollut käytössä 20 vuotta Suomessa.
  • Volvo Connect on edeltäjäänsä Dynafleetia huomattavasti monipuolisempi tarjoten tietoa mm. yrityksen kalustotiedoista, kaluston reaaliaikaisen seurannan, korjaamohistorian, polttoaineenkulutukset ja laadukkaat karttapalvelut ja tietoa kuljettajakohtaisesta ajotavasta.
  • Volvo Connectiin tullaan siirtämään kevään aikana n. 2000 Suomen Dynafleet-asiakasta.

Volvo Connectin merkittävimmät edut:

• Käytössäsi aikaisempaa monipuolisemmat kalustotiedot
  • Helppo ja vaivaton käytettävyys miltä tahansa laitteelta
  • Kaikki samassa paikassa, sama kirjautuminen, sama näkymä
  • Tarkka käsitys kokonaiskuvasta sujuvoittaa toimintaa, helpottaa koordinointia ja parantaa tuottavuutta
  • Palvelut ja toiminnot ovat käytettävissäsi riippumatta siitä, missä, milloin ja miten niitä tarvitset.
  • Koko kaluston hallinta yhdessä käyttöliittymässä
  • Dynafleet palvelujen päivitetyt versiot
  • Entistä monipuolisemmat raportit auttamaan kuljetusyrityksen jokapäiväisiin toimiin.

www.volvotrucks.fi/volvoconnect

Ari Anttila
Volvo Connect –tuotepäällikkö, Volvo Finland Ab, Volvo Trucks
puh. 010 655 5811, ari.anttila@volvo.com

Voimmeko kertoa sinulle lisää Volvo kuorma-autoista ja palveluista?

Lisää Volvo Trucks -uutisia:

Latest Press Release