Kuorma-autot

Lisää voimaa, suurempi hyötykuorma

| 2 min teksti | 2 min teksti
Uudet Volvo FMX, Volvo FH ja Volvo FH16 ovat tuottavuudeltaan parempia kuin koskaan, sillä erinäisillä uudistuksilla kokonaisyhdistelmämassaksi saadaan jopa 150 tonnia.
Graafinen 3D-esitys uudesta Volvo FMX:stä kuljettamassa soraa
Raskaaseen käyttöön tarkoitettujen Volvo-kuorma-autojen tärkein uudistus on uusi vetoakseli, joka on kehitetty talon sisällä yhteistyössä Volvo Construction Equipmentin kanssa.

Volvo FMX-mallissa on erittäin kestävä ulkokuori ja järeä rakenne, ja se on suunniteltu erityisesti kaivosteollisuuden ja maansiirtoalan vaativiin olosuhteisiin. Uusin malli on edeltäjäänsä järeämpi, sillä kapasiteetti ja hyötykuorma ovat entistäkin suuremmat.

Volvo FMX:n tärkein uudistus on uusi vetoakseli, joka on kehitetty talon sisällä yhteistyössä Volvo Construction Equipmentin kanssa. Kun pyöräkuormaajien ja dumpperien akseleiden suunnittelua koskeva asiantuntemus ja kokemus on saatu valjastettua avuksi, Volvo Trucks on onnistunut kasvattamaan taka-akselin kapasiteetin 38 tonniin (aiemmassa mallissa 32 tonnia).

Takajousitusta on parannettu ja lujitettu ja etujousitusta vahvistettu kasvaneen kapasiteetin mahdollistamiseksi. 8x4-kuorma-auton kokonaispaino (GVW) on nyt 58 tonnia. Hyötykuormaa on saatu lisää noin 15–17 prosenttia.

Nämä uudistukset ovat yhdessä mahdollistaneet sen, että yhdistelmän kokonaispaino (GCW) on saatu 120 tonnista ennennäkemättömään 150 tonniin.

Vahvistettu etujousitus

Jopa 10 tonnin kuorma on mahdollinen. Se voidaan nostaa 20 tonniin kahdella etuakselilla.

Uusi takajousitus

Takajousitusta on vahvistettu lisämateriaaleilla. Niitä ovat esimerkiksi uusi ja entistä lujempi poikkipalkki, uudet jouset, suuremmat kumilaakerit ja kestävämmät telikiinnittimet.

Uusi vetoakseli

Volvo Trucksin ensimmäinen kokonaan itse kehittämä vetoakseli yli 20 vuoteen.

Aiheeseen liittyvät uutiset

Voimmeko kertoa sinulle lisää Volvo kuorma-autoista ja palveluista?