Volvo FE:n monipuolinen alusta voidaan mukauttaa monenlaisiin toimeksiantoihin. Näin saadaan alusta, joka on kevyt mutta silti riittävän luja kannattelemaan raskaimpiakin kuormia. Se on myös uskomattoman kestävä, Oli tehtävä mikä hyvänsä, siihen löytyy taatusti sopiva Volvo FE.
Volvo FE:n alusta voidaan eritellä lähes mitä tahansa päällirakennetta varten. Alusta on kestävä ja jäykkä, ja sen suorakulmainen, tasainen rakenne helpottaa päällirakentamista ja sopii näin kaikkein vaativimpaankin käyttöön. Valitsitpa sitten sähkön, kaasun tai dieselin.
Volvo FE -alusta on saatavana vakiokokoonpanolla. Mutta jos todella haluat helpottaa päällirakentajan työtä, voit myös pyytää, että kuorma-auto varustetaan valmiussarjalla tai räätälöidään kokonaan määrättyyn käyttötarkoitukseen.
Kun tilaat Volvo FE -kuorma-auton, päällirakentaja saa heti kuorma-autosi tiedot VBI (Volvo Bodybuilder Instructions) -päällirakentajaohjeiden järjestelmästä. Järjestelmän tarkkojen teknisten tietojen ja 3D-piirustusten ansiosta työt voidaan aloittaa jo ennen kuin kuorma-auto on lähtenyt tehtaalta. Toimitus on tällöin nopeampaa ja kustannustehokkaampaa.
Alustaa voidaan mukauttaa erityisiin käyttötarkoituksiin, kuten jätekuljetuksiin, säiliöautokäyttöön tai nosturin käyttöön. Polttoaine- ja AdBlue-säiliöt on sijoitettu uudelleen alustan optimoimiseksi.
Saatavana on neljä erilaista taka-akselia erilaisissa yhdistelmissä. Kuormakapasiteetti vaihtelee 13 tonnista 23 tonniin.
Mallista riippuen on saatavana kaksi kehysosan korkeutta, jotka ovat 266 mm ja 300 mm rungon paksuudella 7 tai 8 mm.
Asenna Volvo FE:hen kaksi erillistä työkalulaatikkoa kuormaliinojen ja muiden varusteiden säilyttämistä varten. Koot ovat 55 ja 125 litraa.
Valittavissa on kahdentyyppisiä nostettavia akseleita – kiinteä kantoakseli, jossa on yksikkö- tai paripyörät, tai hydraulisesti ohjattava kantoakseli, jossa on ainoastaan yksikköpyörät. Molemmissa malleissa on mahdollisuus nostoon ajettaessa ilman kuormaa.
Kolmiakselisiin ajoneuvoihin kuuluu sisärunko, jolla vahvistetaan taka-akselien kiinnityskohtien aluetta.
Saatavana on huoltovapaita etuakseleita, joiden kuormakapasiteetti on enintään 7,1, 7,5, 8,0 tai 9,0 tonnia.
Sähkö, kaasu vai diesel? Olipa valintasi mikä tahansa, saat useita vaihtoehtoja energian varastointiin. Sähkökuorma-autoissa on kolme tai neljä akkua, joiden kapasiteetti on 280–375 kWh, kaasukuorma-autoissa on kuusi tai kahdeksan kaasusäiliötä, ja dieselkuorma-autoihin mahtuu 160–630 litraa dieseliä.