Maerskilta ennätystilaus Volvon sähkökuorma-autoista

Volvo Trucks on saanut Pohjois-Amerikassa 110 Volvo VNR Electric -kuorma-auton tilauksen maailmanlaajuiselta logistiikkayhtiö Maerskilta. Kauppa täydentää aiempaa 16 saman ajoneuvomallin tilausta ja on tähän mennessä suurin yksittäinen Volvon sähkökuorma-autojen kaupallinen tilaus.
Gladstein Neandross & Associates - Volvo & Maersk Electric Vehicle Handover in Santa Fe Springs, CA. Photograph by Matt Petit/NHOUSE for GNA
Volvo VNR Electric -sähkökuorma-autojen toimitukset Maersk Groupiin kuuluvalle Performance Teamille alkavat vuoden 2022 toisella neljänneksellä.

Tilauksen teki Maersk Groupiin kuuluva Performance Team ja se tarkoittaa, että heidän käyttöönsä tulee yhteensä 126 sähkökuorma-autoa. Ensimmäiset sähkökuorma-autot otetaan käyttöön vuoden 2022 toisella neljänneksellä. Kaikki 126 sähkökuorma-autoa on tarkoitus ottaa käyttöön vuoden 2023 ensimmäiseen vuosineljännekseen mennessä.

"Volvo Trucks on innoissaan voidessaan jatkaa yhteistyötä Maerskin kanssa sen kaluston kestävyystavoitteiden saavuttamiseksi ja olla keskeisessä roolissa organisaation jatkuvissa skaalautuvissa investoinneissa sähköisiin ratkaisuihin", sanoo Peter Voorhoeve, Volvo Trucksin Pohjois-Amerikan johtaja.

Luokan 8 sähkökuorma-autoja käytetään Kaliforniassa erilaisiin kuljetustehtäviin, jotka palvelevat satamien ja varastojen jakelureittejä.

Volvo VNR Electricin toimintasäde on jopa 440 km ja akkukapasiteetti jopa 565 kWh. Kuorma-auto voidaan ladata 80-prosenttisesti 90 minuutissa kuuden akun paketilla ja 60 minuutissa neljän akun versiolla. Volvo VNR Electric valmistetaan Volvo Trucksin New River Valleyn tehtaalla Virginiassa, joka on eksklusiivinen Volvo-kuorma-autojen valmistaja Pohjois-Amerikassa.

50 % myynnistä sähköisiä vuoteen 2030 mennessä

Volvo Trucks on asettanut maailmanlaajuisesti kunnianhimoisen tavoitteen, että vuoteen 2030 mennessä 50 % kaikista sen myymistä kuorma-autoista on sähköisiä.

”Olemme päättäneet johtaa kuljetusalan sähköistä muutosta. Volyymit ovat edelleen alhaiset, mutta näemme nopeasti kasvavan kiinnostuksen Euroopassa, Pohjois-Amerikassa ja myös muualla maailmassa. Vuonna 2021 saimme tilauksia, mukaan lukien aiesopimukset, yli 1 100 kuorma-autolle yli 20 maassa. Sähköisten, päästöttömien kuljetusten tarjoamisesta on selvästi muodostumassa keskeinen kilpailuetu”, sanoo Roger Alm, Volvo Trucksin johtaja.

Volvo Trucks oli raskaiden sähkökuorma-autojen markkinajohtaja vuonna 2021 Euroopassa 42 %:n markkinaosuudella, ja sillä on johtava asema myös Pohjois-Amerikassa. Volvo Trucksilla on tänä vuonna tuotannossa yhteensä kuusi sähkökuorma-automallia, ja sillä on maailmanlaajuisesti kuorma-autoteollisuuden täydellisin sähköinen mallisto, joka kattaa kaiken kaupunkijakelusta ja jätteenkäsittelystä kaupunkimaansiirron tehtäviin ja alueellisiin kuljetuksiin.

Linkki korkearesoluutioisiin kuviin

Voimmeko kertoa sinulle lisää Volvo kuorma-autoista ja palveluista?

Lue lisää tiedotteita Volvo Trucksilta: