Volvo Trucks järjestää virtuaalitapahtuman 12.10. vauhdittaakseen siirtymää kohti sähköisiä kuljetusratkaisuja

Volvo Trucks korostaa tarvetta siirtyä mahdollisimman pian sähköisiin kuljetusratkaisuihin järjestämällä virtuaalitapahtuman tiistaina 12.10.2021 klo 16-17. Tilaisuudessa käydään läpi, miten siirtymä tehdään ja rohkaistaan kuljetusyrityksiä aloittamaan.
Fossiilivapaiden kuljetusten tarjoaminen on avain kilpailukyvyn säilyttämiseen

Maailmanlaajuinen virtuaalitapahtuma ei ainoastaan vastaan yleisimpiin kysymyksiin, vaan korostaa myös sähköisen liikenteen tärkeitä liiketoiminnallisia näkökulmia.

“Tällä aloitteella haluamme kannustaa kuljetusten ostajia ja kuljetusliikkeitä ottamaan ensimmäiset tärkeät askeleet kohti sähköisiä kuljetusratkaisuja. Fossiilivapaiden kuljetusten tarjoaminen on avain kilpailukyvyn säilyttämiseen”, Volvo Trucksin toimitusjohtaja Roger Alm sanoo.

Volvo Trucks aloitti sähkökuorma-autojen tuotannon jo vuonna 2019. Siitä lähtien kiireellisyys ilmastonmuutoksen torjumiseksi on kasvanut entisestään.

“Olemme edelläkävijöitä sähköisissä kuljetusratkaisuissa ja teemme paljon töitä aloittaaksemme välttämättömän teknologisen muutoksen. Nyt palapelin palat alkavat loksahdella paikoilleen, mikä mahdollistaa monille kuljetusliikkeille merkittävästi pienemmät CO2-päästöt. Virtuaalitapahtuma antaa vastaukset, miten se voidaan tehdä”, Roger Alm kertoo.

Tapahtumaan osallistuvat Volvo Trucksin toimitusjohtajan Roger Almin ja yrityksen asiantuntijoiden lisäksi suurten kuljetusten ostajien edustajia, kuten Amazonin ja IKEAn. Lisäksi vieraina on kuljetusyritysten edustajia eurooppalaiselta DFDS:ltä ja yhdysvaltalaiselta Manhattan Beer Distributors:lta. Poliittisella kannustuksella voi olla suuri vaikutus täytäntöönpanon nopeuteen, ja tapahtuma korostaa myös Saksassa käynnistettyä laajaa hallituksen kannustusohjelmaa sähköisten kuljetusratkaisujen käynnistämiseksi.

Tapahtuma pidetään englanniksi ja se on tekstitetty suomeksi.

ILMOITTAUDU TÄSTÄ TAPAHTUMAAN

Linkit kuviin