Volvo kuorma-autot

Suomi

×
Volvo FH, jonka hiilijalanjälki on 20 prosenttia pienempi.

Kaasukäyttöinen Volvo FH LNG sopii kaukokuljetuksiin

Volvo FH LNG on raskaisiin alue- tai kaukokuljetuksiin sopiva kuorma-auto. Sen ajettavuus ja suorituskyky ovat tutun ja kaukokuljetuksiin parhaiten sopivan Volvo FH:n veroisia. Sen CO2-päästöt ja potentiaalisesti myös polttoainekustannukset ovat kuitenkin pienemmät.

The Volvo FH LNG offers the same performance but with up to 20% lower CO2 emissions.

Tarpeitasi vastaava suorituskyky

Kaasukäyttöinen voimansiirto perustuu Volvo FH:ssa käytettyyn maineikkaaseen moottoriteknologiaan. Myös suorituskyky on entisellään, mutta CO2-päästöjä syntyy jopa 20 % vähemmän*. Tehovaihtoehtoina on 420 hv tai 460 hv, joten kompromisseja ei tarvitse tehdä.

Pienennä polttoainekustannuksiasi

Volvo FH LNG:n polttoainetalous on sama kuin dieselkäyttöisessä Volvo FH:ssa. Koska LNG on kuitenkin usein edullisempaa, valmiudet pienentää polttoainekustannuksia ovat erinomaiset.

Toimintasädettä vastaava

Kaasukäyttöisissä raskaissa ajoneuvoissa toimintasäde on yleensä ratkaisevan tärkeä. Moottoreidemme tehokkuuden ja LNG:n ansiosta toimintasäde sopii alue- ja kaukokuljetuksiin. Valikoimassa on kolme eri säiliökokoa, joiden ansiosta kuorma-auto voidaan optimoida jopa 1 000 km:n toimintasäteen mukaan.

The gas-powered engines offer the same reliability and performance as our diesel-powered engines.

Toimiva tekniikka

Volvo FH LNG:n G13C-moottorit perustuvat uusinta teknologiaa edustavaan D13K-moottoriin. Moottorin tehokkuus on dieselin veroinen. Myös huoltovälit, luotettavuus ja suorituskyky ovat dieselistä tutut. 

*Tällä tarkoitetaan ajoneuvon käytönaikaisia päästöjä, joista käytetään nimitystä ”tankista pyöriin”. 

Kaasukäyttöiset ajoneuvot eivät pelkästään auta ympäristöä. Niistä on hyötyä myös yritykselle, kun suorat ja epäsuorat kustannukset pienenevät.

Pysy ajan tasalla kaasukäyttöiseen Volvo FH LNG ‑malliin liittyvistä asioista

Volvo Trucks ‑jälleenmyyjäsi pitää sinut ajan tasalla oman maasi tilanteesta kaasukäyttöisten kuorma-autojen osalta.