Kuorma-autot

Miksi alkuperäiset polttoainesuodattimet?

Volvon polttoainesuodattimet ei ole suunniteltu ainoastaan tuottamaan oikeaa suodatusta ja veden erotusta, vaan ne myös varmistavat polttoaineen oikean virtausnopeuden ja ylläpitävät halutun painehäviön suodattimissa. Nämä usein huomiotta jätetyt tekijät ovat ratkaisevia ruiskutusjärjestelmän kestävyydelle.

 

Volvon polttoainesuodatinjärjestelmässä on yksi ensisijainen suodatin, esisuodatin, sekä yksi toissijainen suodatin, pääsuodatin. Esisuodatin poistaa suuremmat hiukkaset, kuten lian, roskat ja ruosteen sekä erottaa polttoaineesta veden, joka kerätään suodattimen alapuolella sijaitsevaan vesiastiaan. Pääsuodatin on tarkoitettu hienosuodatukseen, jonka merkitystä ei voi korostaa liikaa. Kukin kierrettävä suodatin koostuu teräskotelossa olevasta laskostetusta suodatinmateriaalista, jonka paperin pinta-ala on suodatinmateriaalin mukaan jopa 0,8 m². 

 

Nitriilikumista valmistettu kumitiiviste toimii erityyppisten polttoaineiden kanssa ja säilyttää kimmoisuutensa ja taipuisuutensa ja siten tiivistysominaisuutensa lähes kaikissa paineissa ja lämpötiloissa.

Alkuperäiset suodattimet on testattu miljoonia kilometrejä, joten voit luottaa että ne suojaavat sijoituksesi ja turvaavat toimintasi. 

Volvon polttoaineen esi- ja pääsuodatin

OMINAISUUDETEDUT
Joustava kumitiiviste

Täydellinen tiivistys myös kylmäkäynnistyksen yhteydessä - ei vaurioitumisriskiä

Patruunan päiden ja suodatinpaperin välillä joustavia saumaliimauksiaEi ohivuotoja tärinän ja paineenvaihtelujen seurauksena - suojaa polttoainejärjestelmää tarpeettomilta vaurioilta
Erikoisvalmisteinen suodatinpaperiSuodattaa polttoainejärjestelmälle vahingolliset hiukkaset - ei tarpeettomia ennenaikaisia korjaustarpeita. Hyvä suodatusteho ilman tukkeutumisriskiä
Suuri paperipinta-alaSuuri kapasiteetti - ei tukkeutumisriskiä käytettäessä oikeaa polttoainelaatua suodattimen vaihtojen välillä, ei tarpeettomia seisokkeja
Tasaisesti laskostettu suodatinpaperiSuodattimen koko pinta-ala käytössä - vältytään polttoainejärjestelmän tarpeettomasta kulumisesta tukkeutumisen seurauksena
Vahva teräskoteloEi vaurioitumisriskiä - pienentynyt seisokkiriski

Nykyaikaiset edistyneet polttoaineen ruiskutusjärjestelmät vaativat korkeamman hiukkasten ja veden suodatusasteen. Volvon uusimpiin Euro 6 -moottoreihin on tästä syystä kehitetty uuden sukupolven patentoidut polttoainesuodatinpanokset. Yhdessä Volvon alkuperäisen moottoriöljyn VDS-5 5W-30 ja Volvon extra long-life öljynsuodattimien kanssa nämä mahdollistavat jopa 150 000 km vaihtovälin suodattimille.