Volvon raskaiden sähkökuorma-autojen myynti alkaa

Volvo Trucksin raskaiden sähkökuorma-autojen myynti käynnistyy tilausjärjestelmän virallisen avaamisen myötä.
Volvon raskaiden sähkökuorma-autojen myynti alkaa
Volvo Trucks on nyt virallisesti avannut tilausjärjestelmän raskaita sähkökuorma-autoja varten.

Volvo Trucks on nyt virallisesti avannut tilausjärjestelmän raskaille sähkökuorma-autoilleen Volvo FH:lle, Volvo FM:lle ja Volvo FMX:lle. Sarjatuotanto käynnistyy syksyllä ja kasvaa asteittain. Sähkökuorma-autojen valmistus alkaa CO2-vapaalla Tuven tehtaalla Göteborgissa.

”Tämä on virstanpylväs Volvo Trucksille. Asiakkaat ovat kiinnostuneita tekemään tilauksia näistä upeista kuorma-autoista. Tähän asti olemme pääosin tarjonneet asiakkaille ja yhteistyökumppaneille aiesopimusten allekirjoittamista, mutta nyt ryhdymme allekirjoittamaan tilaussopimuksia, mikä on suuri askel eteenpäin sähköistymisessä”, Volvo Trucksin johtaja Roger Alm sanoo.

Vuonna 2021 Volvo Trucks sai tilauksia, aiesopimukset mukaan lukien, yli 1 100 sähkökuorma-autolle yli 20 maassa.

Volvon keskiraskaat sähkökuorma-automallit Volvo FE, Volvo FL ja Volvo VNR ovat jo sarjatuotannossa. Volvon sähkökuorma-autojen suurimmat markkinat Euroopassa ovat tällä hetkellä Norja, Ruotsi ja Saksa. Volvo Trucks on raskaiden sähkökuorma-autojen markkinajohtaja Euroopassa 42 %:n markkinaosuudella vuonna 2021, ja sillä on myös johtava asema Pohjois-Amerikassa.

”Hiljaisten, paikallispäästöttömien kuljetusratkaisujen tarjoamisesta on muodostumassa keskeinen kilpailuetu”, Roger Alm kertoo.

Volvo Trucksilla on tänä vuonna tuotannossa yhteensä kuusi sähkökuorma-automallia. Sillä on maailmanlaajuisen kuorma-autoteollisuuden täydellisin sähkökuorma-automallisto, joka kattaa kaiken kaupunkijakelusta ja jätteenkäsittelystä kaupunkirakentamiseen ja alueellisiin kuljetuksiin. Yhtiön tavoitteena on, että puolet sen kuorma-autojen kokonaismyynnistä tulee olemaan sähköisiä vuoteen 2030 mennessä.

Tiedot:

• Volvo FH, Volvo FM ja Volvo FMX Electricin vetoautomallit ovat nyt myynnissä