DFDS tilaa ennätystilauksensa lisäksi vielä 25 raskasta sähkökuorma-autoa Volvolta

Volvo Trucks on saanut 25 raskaan sähkökuorma-auton lisätilauksen DFDS:ltä, Pohjois-Euroopan suurimmalta merenkulku- ja logistiikkayhtiöltä. Kun uudet ajoneuvot lisätään lokakuussa tehdyn 100 Volvo FM -sähkökuorma-auton ennätystilauksen päälle, kohoaa DFDS:n kokonaistilausmäärä yhteensä 125 sähkökuorma-autoon.
DFDS:n raskaiden sähkökuorma-autojen kokonaistilausmäärä kohoaa lisätilauksen myötä 125 sähkökuorma-autoon.

“Jälleen kerran DFDS on vahvistanut suuren luottamuksensa kumppanuuttamme ja teknologiaamme kohtaan tällä 25 Volvo FM Electric -kuorma-auton lisätilauksella. Olemme erittäin ylpeitä ja iloisia siitä, että kuljetusyrityksille on näin selkeästi muodostumassa kilpailueduksi mahdollisuus tarjota sähköisiä, kestäviä kuljetusratkaisuja. Tämä on erittäin rohkaisevaa Volvo Trucksille, asiakkaillemme ja ilmastolle”, sanoo Roger Alm, Volvo Trucksin johtaja.

Ajoneuvojen toimitukset on suunniteltu alkavan vuoden 2022 viimeisellä neljänneksellä. Uusia kuorma-autoja käytetään kuljetuksiin DFDS:n logistiikkajärjestelmässä Euroopassa.

”Vihreät investoinnit raskaaseen kuljetusteollisuuteen ovat edellytys DFDS:n, asiakkaiden ja yhteiskunnan tarvitsemien päästövähennysten saavuttamiselle. Kumppanuutemme Volvo Trucksin kanssa antaa DFDS:lle mahdollisuuden investoida edelleen vihreisiin kuljetusratkaisuihin, joilla on jo suuri kysyntä asiakkaiden keskuudessa. Toivomme, että tällaiset investoinnit lisäävät vihreiden infrastruktuuriratkaisujen kysyntää kaikkialla Euroopassa”, sanoo Niklas Andersson, DFDS:n Executive Vice President and Head of Logistics Division.

Volvo FM Electric -kuorma-autolla on mahdollista ajaa jopa 500 km työpäivän aikana käyttämällä pikalatausta esimerkiksi lounastauolla. Volvo FM Electricin yhdistelmäpaino on enintään 44 tonnia, ja autoa voidaan ladata sekä kotiterminaalilla yön yli latauksella että suurteholatausasemilla ajoreitin varrella.

Volvo Trucks aloitti sähkökuorma-autojen sarjatuotannon vuonna 2019 yhtenä ensimmäisistä kuorma-autovalmistajista. Tuotevalikoimaan kuuluu nyt kuusi sähkökuorma-automallia – Volvo FH, Volvo FM, Volvo FMX, Volvo FE, Volvo FL ja Volvo VNR, jota myydään Pohjois-Amerikassa.

Tähän mennessä Euroopassa tänä vuonna rekisteröidyistä sähkökuorma-autoista (16 tonnia ja raskaammat) Volvo Trucksin markkinaosuus on hieman yli 40 %.

Tietoja DFDS:stä

DFDS tarjoaa lautta- ja kuljetuspalveluita Euroopassa ja sen ympärillä. Sen vuotuinen liikevaihto on 19 miljardia Tanskan kruunua. Työntekijöitä yrityksellä on 10 000 yli 20 maassa. DFDS:n pääkonttori sijaitsee Kööpenhaminassa ja se on listattu Nasdaqin pörssissä Kööpenhaminassa.

LINKKI korkearesoluutiokuviin