Volvo Trucksin uusi XXL-ohjaamo tarjoaa lisää mukavuutta kuljettajalle

Volvo Trucks esittelee uuden Globetrotter XXL-ohjaamon Volvo FH ja FH16 malleihin. Uusi XXL-ohjaamo on laajennettu versio nykyisestä XL-ohjaamosta, ja siinä on huomattavasti isompi ja mukavampi vuode sekä 600 litraa enemmän tilaa.
Hyvin levännyt kuljettaja on myös tuottava ja turvallinen kuljettaja.

Volvon Globetrotter XXL -ohjaamo tuli Suomen myyntivalikoimaan maaliskuussa 2019. Tehtaalta ensimmäiset Globetrotter XXL -ohjaamolla varustetut autot lähtevät asiakkaille kesäkuun aikana.

Uuteen ohjaamoon on saatu 600 litraa lisää tilavuutta Volvo Trucksin korkeista turvallisuusvaatimuksista tinkimättä. Takaseinää on siirretty 25cm taaksepäin ja C-pilareita muokattu. Uusi ohjaamo painaa vain 145 kiloa enemmän kuin nykyinen XL-ohjaamo.

Uuden Globetrotter XXLn sänky on 25 cm leveämpi ja 13 cm pitempi kuin edeltäjänsä. Globetrotter XXL ohjaamon patjan jokaisen yksittäisen jousen päällä on erillinen tyyny, mikä takaa parhaan mahdollisen nukkumismukavuuden. Sängyn alla olevat säilytyslokerot tuovat 50 litraa ylimääräistä säilytystilaa. Säilytystilat ovat helposti ulottuvilla sekä ohjaamon sisä- että ulkokautta.

Uusi Globetrotter XXL on Volvo Trucksin tilavin ja mukavin ohjaamo. Se antaa paljon autossa aikaa viettäville kuljettajille mahdollisuuden ottaa mukaan enemmän omia ​​tavaroita ja saada todella hyvä yöunet. Tämä on tärkeää, sillä hyvin levännyt kuljettaja on myös tuottava ja turvallinen kuljettaja. Suomessa tammikuussa uudistunut pidemmät yhdistelmät salliva lainsäädäntömuutos mahdollistaa pidemmän XXL -ohjaamon käytön lähes kaikissa vetoautokuljetustehtävissä, Volvo Trucksin myyntijohtaja Reino Manninen kertoo.

Jos tarvitset lisätietoja, ota yhteyttä seuraavaan henkilöön:

Reino Manninen
Myyntijohtaja, Volvo Trucks, Volvo Finland Ab
Puh. 050 57 23 498
Sähköposti: reino.manninen@volvo.com

Volvo Trucks myy asiakkailleen kuorma-autoja ja kuljetusten kokonaisratkaisuja. Yritys tarjoaa täyden tuotevalikoiman keskisuurista raskaisiin kuorma-autoihin, ja maailmanlaajuisesti sillä on vahva 2 100 toimipisteen verkosto yli 130 maassa. Volvon kuorma-autoja valmistetaan 15 maassa eri puolilla maailmaa. Vuonna 2018 Volvo toimitti maailmanlaajuisesti 127 000 kuorma-autoa. Volvo Trucks kuuluu Volvo Group -yhtymään, joka on maailman suurimpia kuorma-, linja- ja maansiirtoautojen sekä meri- ja teollisuusmoottorien valmistajia. Volvo Group tarjoaa myös kokonaisvaltaisia rahoitus- ja palveluratkaisuja. Volvo Trucksin työ perustuu yhtiön perusarvoihin, jotka ovat laatu, turvallisuus ja ympäristö.