Miljoonas Volvo FH kuorma-auto toimitettiin asiakkaalle IAA:ssa

Volvo Trucksin lippulaiva, Volvo FH, viettää tänä vuonna 25-vuotisjuhlaansa. Volvo FH on yksi kuljetusalan suurimmista menestyksistä koskaan. Volvo FH kuorma-autoja on valmistunut tehtaalta jo yli miljoona kappaletta. Miljoonas Volvo FH luovutettiin syyskuun 19. päivänä Volvon osastolla IAA-messuilla Hannoverissa.
Volvo FH kuorma-autoja

Volvo FH25 juhlamalli luovutettiin Gesukolle, kylmäkuljetuksiin erikoistuneelle saksalaiselle kuljetusyritykselle.

"Olemme ajaneet Volvon kuorma-autoilla vuodesta 1976. Volvo FH on kehittynyt jatkuvasti. Ymmärsimme alusta alkaen, että olimme valinneet tulevaisuuteen keskittyvän tuotemerkin. Emme vakuuttuneet pelkästään Volvo FH: n polttoainetehokkuudesta tehokkaan vaihteiston ja moottorin ansiosta, vaan myös tuotteen ajettavuudesta ja sen erilaisista turvallisuusominaisuuksista", Marco Reinhard, Gesukon toimitusjohtaja sanoo.

Gesukon kalusto koostuu pelkästään Volvo-kuorma-autoista. Uudessa Gesukolle luovutetussa Volvo FH 25 -juhlamallissa on Globetrotter XL  makuuohjaamo, ACC adaptiviinen vakionopeudensäädin ja hätäjarrutusjärjestelmä sekä Volvo Dynamic Steering -ohjausjärjestelmä.

"Volvon FH: n myötä olemme toistuvasti rikkoneet rajoja ja luoneet uusia ratkaisuja kannattavimpien, tehokkaampien, turvallisempien sekä ympäristöä vähemmän kuormittavien kuljetusten eteen.

Nyt meillä on ilo toimittaa miljoonas tehtaalta valmistunut Volvo FH uskolliselle asiakkaallemme, joka on ollut mukanamme 25 vuotta. Tämä on fantastinen virstanpylväs tällä hienolla matkalla ", Volvo Trucksin johtaja Claes Nilsson sanoi luovutustilaisuuden yhteydessä.

Volvo FH 25v. Juhlamalli - myynnissä nyt

Malli: Volvo FH

Akselistoratkaisu: 4x2 vetoauto

Akseliväli: 3700 mm

Moottori: D13, 540hp, EURO 6

Vääntömomentti: 2600Nm

Vaihteisto I-Shift Dual Clutch kaksoiskytkinvaihteisto

Taka-akselisto: Akselivälitteinen vetopyörästö

Etujousitus: Paraabeli

Takajousitus: Ilma

Alustakorkeus: Medium

Hidastin: VEB+ (Volvo Engine Brake), Volvon patentoima tehokas moottorijarru.

Ohjaamo: Globetrotter XL korkea makuuohjaamo

Turvallisuusvarusteet: ACC adaptiivinen vakionopeudensäädin ja hätäjarrutusjärjestelmä, kuolleen kulman varoitusjärjestelmä, kaistallapitoavustin ja kaistavahti, Airbag kuljettajan puolella

Muut lisävarusteet: Volvo Dynamic Steering ohjaus (VDS), FH25 erikoismalli

Volvo FH 25 Juhlamallista kannattaa tiedustella lisää olemalla yhteydessä lähimpään Volvo Trucks jälleenmyyjään.

Lisätietoja: Reino Manninen, myyntijohtaja, Volvo Finland Ab, reino.manninen@volvo.com, puh. 010 655 6614

www.facebook.com/volvotruckssuomi
www.instagram.com/renaulttruckssuomi