Numeroiden voimaa

Hollantilainen Schenk Tanktransport ‑yhtiö hyödyntää Volvon kevennettyjen kuorma-autojen tuomat edut ankarasti kilpailluilla markkinoilla.

Uusien kevennettyjen Volvo FH- ja Volvo FM ‑mallien ansiosta Schenk Tanktransport on onnistunut kasvattamaan hyötykuormaa merkittävästi.

Veljekset Harry ja Arjan Schenk ovat menestyneen hollantilaisen kuljetusdynastian kolmas sukupolvi. Sektorilla, jossa säiliöperävaunujen käyttäminen maksimikapasiteetilla on kannattavuuden edellytys, kevennetyt Volvo FH- ja Volvo FM ‑kuorma-autot ovat osoittautuneet yhtiölle ratkaisevan tärkeiksi.

Kevennetyn painon ansiosta kuorma-autoilla voi nyt kuljettaa entistä enemmän hyötykuormaa tinkimättä turvallisuudesta tai mukavuudesta. Vuodesta 2014 alkaen perusajoneuvoon on ollut saatavana monenlaisia erittelyitä, jotka mahdollistavat huomattavasti kevyemmän kokonaismassan.

– Ihannekuorma-automme olisi Volvo FH 4x2 T, joka painaa alle seitsemän tonnia, kertoo Harry Schenk.

– Tämä on niin sanottu ”maaginen raja” eli kuormaamaton paino ajoneuvoille, joilla voidaan ajaa sekä alue- että kaukokuljetuksia. Se on meille välttämätön yhdistelmä.

 

Schenkin perhe

Schenk-yhtiön menestystarina jatkuu veljesten, Harryn ja Arjanin, luotsaamana. Heidän isänsä Arie, joka näkyy kuvassa yhdessä Schenk-yhtiön kuljettajan Peter Verkooijenin kanssa, on yhä mukana yrityksessä.

Schenk-yhtiön säiliötä täytetään

Kiristyneen kilpailun vuoksi Schenk päätti investoida ensimmäiseen säiliöautoonsa. Tämä investointi johti lopulta yli 700 säiliöauton kalustoon.

Harry havainnollistaa laskelmien merkityksen, kun hyötykuormaa pyritään maksimoimaan.

– Jos yhdellä säiliöautolla ajetaan vuoden aikana noin 1 400 kuormaa, 50 kg suurempi hyötykuorma tarkoittaa vuodessa noin seitsemääkymmentä rahtitonnia. Sadalla ajoneuvolla luku on 7 000 tonnia, ja viiden vuoden jaksolla puhutaan jo noin 35 000 tonnista. Siinä esimerkkiä numeroiden voimasta. Hyötykuorman suurentamisen potentiaali on valtava.

Veljesten isoisän vuonna 1925 perustama Schenk on kuljettanut pääasiassa nesteitä ja kaasuja 1950-luvulta alkaen. Tuolloin he solmivat liikesuhteita useiden öljy-yhtiöiden kanssa. Asiakkaiden kirjo on nykyään laaja, ja joukossa on monikansallisia jättiyhtiöitä, kuten Shell, BP, Air Products ja Linde. Yhtiön pääkonttori sijaitsee ihanteellisella paikalla pääväylän varrella Rotterdamin itäpuolella. Reitti kaupungin suurelta satama-alueelta Saksaan ja Euroopan muille suurille markkina-alueille kulkee heidän kauttaan.

– Ajamme kuljetuksia pääasiassa varastoista, tehtaista ja jalostamoista, Arjan Schenk kertoo.

– Ne sijaitsevat tyypillisesti tärkeiden satamakaupunkien, kuten Rotterdamin, Amsterdamin, Antwerpenin ja Hampurin, tuntumassa. Tuotteet löytävät tiensä monille eri asiakkaille Benelux-maissa ja erityisesti Saksassa mutta myös lähes kaikissa muissa Euroopan maissa.

Peter Verkooijen

Schenk-yhtiön kuljettaja Peter Verkooijen odottaa nesteytettyä maakaasua Rotterdamin sataman Gate-terminaalilla.

Schenk-yhtiön ja Volvo Trucksin suhde juontuu aina vuoteen 1947. Arjan Schenkin mukaan mahdollisuus mukauttaa Volvo kuorma-autot yhtiön erittäin tarkoin määriteltyjen tehtävien mukaisiksi on heille erityisesti mieleen.

– Volvon kuorma-autot ovat olleet erittäin mukautumiskykyisiä ja valtavan monipuolisia. Tämän ansiosta voimme toisinaan antaa ajoneuvoille ”uuden elämän” yhtiössä, ja koska erilaisia erittelymahdollisuuksia on paljon, voimme käyttää Volvon ajoneuvoja lähes kaikenlaisissa kuljetustehtävissä.

Kalustossa on yli 500 Volvo kuorma-autoa, joten toimiva kumppanuus on Schenkille ehdottoman tärkeä. Käyttöasteen maksimointi on meille välttämättömyys, Arjan Schenk myöntää.

– Laskelmamme perustuvat siihen, että käyttötunteja ja -päiviä saadaan vuodessa mahdollisimman paljon, ja huolehdimme siitä, että meillä on riittävästi kuljettajia tällaisen käyttöasteen toteuttamiseen. Volvo Trucks ymmärtää, mikä on meille tärkeää, ja he ovat valmiita auttamaan meitä monella eri tavalla. Kun investoimme kuorma-autoihin, turvallisuus, omistamisen kokonaiskustannukset, paino kuormaamattomana, ilme ja ulkoasu sekä kuljettajan mukavuus ovat meille tärkeimpiä valintakriteereitä. Siksi kevennetyt ajoneuvot ovat meille varma investointi.

 

Schenk Tanktransport -yhtiön Volvo FH

Schenk Tanktransport ‑yhtiön ja Volvo Trucksin välinen suhde juontuu aina vuoteen 1947. Tätä nykyä yhtiön 700 ajoneuvon kalustosta noin 70 prosenttia on Volvoja.


Rotterdamin satama-alue on laaja, ja se tuntuu melkeinpä loputtomalta. Euroopan suurin satama jatkuu pitkälle kaupungin länsipuolelle – kilometri toisensa jälkeen konttivarastoja, savupiippuja, putkia ja kaasusäiliöitä ja lopulta mereen täyttömaalle rakennettu Maasvlakte, jonka myötä satama on laajentunut viime vuosina entisestään. Schenk-yhtiön kuljettaja Peter Verkooijen odottaa nesteytettyä maakaasua Rotterdamin sataman Gate-terminaalilla eräänä kylmänä, kosteana tammikuun päivänä.

– Tämä perävaunu on matkalla Itävaltaan, hän kertoo. Verkooijen kokeili ensi kertaa Schenkin kevennettyjä Volvo kuorma-autoja noin vuosi sitten, kun hänelle oli kertynyt jo 30 vuotta ajokokemusta.

– Aivan ensin panin merkille keveyden. Kuorma-autossa on ehdottomasti enemmän jäntevyyttä, ja eron painossa todella huomaa. Kevennetyissä ohjaamoissa pidän eniten siitä, että tilan puolesta kompromisseja ei ole tehty. Kaltaiselleni pitkälle miehelle runsas jalkatila on erittäin tärkeä. Istuin on todella mukava, ja käytännön toimivuus on taattua Volvo laatua.

Laaja valikoima erittelyjä tarkoittaa, että voimme käyttää Volvon ajoneuvoja lähes kaikissa mahdollisissa kuljetustehtävissä.

Arjan Schenk

Schenk Tanktransport ‑yhtiön omistaja

Harry Schenk

Schenk Tanktransport ‑yhtiön omistajiin kuuluva Harry Schenk uskoo, että yritys onnistuu löytämään hyviä kuljettajia ja pitämään heidät palveluksessa valitsemalla kaikkein parhaat kuorma-autot.

Pääkonttorilla Schenkin veljekset valmistautuvat matkustamaan asiakastapaamisiin erinäisten Belgiassa ja Saksassa toimivien asiakkaiden luo. Kun veljesten kanssa juttelee, käy selväksi, että heille paitsi asiakkaiden tarpeet myös alan parhaiden kuljettajien värvääminen on ensiarvoisen tärkeää. He ovatkin kouluttaneet väkeä talon sisällä jo useita vuosia.

– Yrityksemme menestys perustuu hyviin kuljettajiin ja hyvään henkilökuntaan, Harry Schenk kertoo.

– Jotta parhaat ihmiset kiinnostuvat työstä ja jäävät yrityksen palvelukseen, hyvien työehtojen lisäksi paras vaihtoehto on valita kaikkein parhaat kuorma-autot. Kuljettajat viettävät kuitenkin huomattavan paljon aikaa kuorma-autoissaan, ja ammatti-ihmiset haluavat tietenkin tehdä töitä kaikkein parhailla työkaluilla.

Neste- ja kaasukuljetukset ovat monimutkainen ala. Valtavat vaihtelut lämpötilassa ja olosuhteissa aiheuttavat sen, että lastaamisen, purkamisen ja kuljetuksen aikana on oltava erityisen huolellinen. Koska Volvon kevennetyn malliston kuorma-autot on valmistettu ja testattu kaikkein vaativimpien standardien mukaisesti, niillä voi luottavaisin mielin kuljettaa kaikkein herkimpiäkin kuormia.

– Huipputason turvallisuus on asiakkaillemme aina ehdoton vaatimus. Se on peruskivi, jonka varaan koko toimintamme on rakennettu, Arjan Schenk toteaa.

Arjan Schenk

Schenk Tanktransport ‑yhtiön omistajiin kuuluva Arjan Schenk on vakuuttunut siitä, että kevennetyt kuorma-autot ovat varma investointi.

Neste- ja kaasukuljetukset ovat monimutkainen ala. Valtavat vaihtelut lämpötilassa ja olosuhteissa aiheuttavat sen, että lastaamisen, purkamisen ja kuljetuksen aikana on oltava erityisen huolellinen. Koska Volvon kevennetyn malliston kuorma-autot on valmistettu ja testattu kaikkein vaativimpien standardien mukaisesti, niillä voi luottavaisin mielin kuljettaa kaikkein herkimpiäkin kuormia.

– Huipputason turvallisuus on asiakkaillemme aina ehdoton vaatimus. Se on peruskivi, jonka varaan koko toimintamme on rakennettu, Arjan Schenk toteaa.

Schenk laajentaa ja mukauttaa kevennetyistä kuorma-autoista koostuvaa kalustoaan jatkuvasti tulevaisuuden tarpeiden mukaan.

– Jotta kuorma-autoja voidaan käyttää tehokkaasti, niiden on ehdottomasti oltava luotettavia, Harry Schenk täydentää.

– Koska käytämme niitä niin paljon – toisinaan jopa 7 500 tuntia vuodessa – meille on erittäin tärkeää, että auto on kevyt kuormaamattomana. Kun käyttö on näin tiivistahtista, jokainen rahtikilo on tärkeä. Asemoimme itsemme asiakkaiden omaksi kuljetusosastoksi ja tunnemme hyvin ominaisuudet, jotka erottavat meidät joukosta. Meillä on silmää sekä yksityiskohdille että kokonaiskuvalle. Olemme ylpeitä työntekijöistämme ja ylpeitä asiakkaistamme.

 

Koska käytämme kuorma-autoja niin paljon – toisinaan jopa 7 500 tuntia vuodessa – meille on erittäin tärkeää, että auto on kevyt kuormaamattomana.

Harry Schenk

Schenk Tanktransport ‑yhtiön omistaja

Schenk-yhtiön 7 tonnin Volvo FH ‑kuorma-autojen kevennetty erittely

Schenk-yhtiön kevennetyt erittelyt

Schenk-yhtiön kevennetyt Globetrotter-kuorma-autot on eritelty niin, että hyötykuorma on suuri ja turvallisuus, käyttöaste ja kuljettajan mukavuus ovat huippuluokkaa. Lisähyötykuormaa on kaikkiaan 278 kg.

Markkinoiden suurin valikoima kuorma-autoerittelyjä

Vuodesta 2014 alkaen Volvo kuorma-autoihin on tehty paljon painoa säästäviä parannuksia – muun muassa materiaaleihin, moottoreihin, akseleihin ja alustaan. Joissakin käyttötehtävissä painoa on kevennetty jopa 500–600 kg perinteiseen kokoonpanoon verrattuna.

Volvo Trucksilta asiakkaat saavat nyt kevyimmän kuorma-auton tehtävään kuin tehtävään – turvallisuudesta, suorituskyvystä tai laadusta tinkimättä. Voit valita käyttötehtävästä riippumatta juuri sopivan kokoonpanon, joka mahdollistaa suuremman hyötykuorman. 

Lisätietoja saat Volvo jälleenmyyjältäsi.

Schenk Tanktransport

Historia: Schenk aloitti perheyrityksenä vuonna 1925. Nykyjohto on kolmatta sukupolvea: Harry Schenk ja hänen veljensä Arjan.
Palvelut: Schenk kuljettaa pääasiassa nesteitä ja kaasuja, myös polttoaineita (40 %).

Perustamisvuosi: 1925.
Omistajat: Harry Schenk, Arjan Schenk.
Työntekijöiden määrä: 1 400.
Kaluston koko: Noin 700 kuorma-autoa (joista noin 70 % Volvoja).
Kuljettajia: 1 200.
Kuorma (pääasiassa): Nesteet, muun muassa polttoaineet ja kaasut.
Lisähyötykuorma: 278 kg.
Kuljetusalueet: Benelux-maat, Saksa ja muita Euroopan maita.
Tärkeimmät asiakkaat: Shell, BP, Air Products ja Linde.

Related News

Kevyemmät kuorma-autot, enemmän hyötykuormaa

Arclid Transport -yhtiön markkinaympäristössä kilpailu on kovaa, joten heidän oli maksimoitava hyötykuorma ja parannettava tuottavuutta. Investoimalla harkittuihin kuljetusratkaisuihin ja hyödyntämällä kuljettajakoulutusta kuljetuspäällikkö Peter ...

IT-toimintamalli

Reaaliaikainen, tarkka tieto siitä, missä kuorma-autot ovat ja mitä niillä kuljetetaan, on ratkaisevan tärkeä. Frigolanda-yhtiön Ben van Leeuwen saa nämä tiedot vaivattomasti....

Kylmäkuljetukset

Kun Mark Clare osti maitoreitin ja perusti yrityksensä kaksikymmentä vuotta sitten, hän aloitti yhdellä kuorma-autolla. Tätä nykyä hänen yrityksensä on Irlannin suurimpiin kuuluva pakastekuljetusten ja lämpösäädeltyjen kuljetuspalveluiden toimittaja....

Suodata artikkeleita

5 true 5