Uptime Express Yhdysvalloissa

AMX:n varatoimitusjohtaja Taylor Whitella on monta syytä valita Volvo. Pohjois-Carolinan osavaltioon Greensboroon perustettu uusi Uptime Center säästää hänen yritykseltään sekä aikaa että rahaa.
Alabama Motor Expressin kuorma-auto.

Alabama Motor Express on perheyritys, joka aloitti toimintansa 1980-luvulla vain muutamalla kuorma-autolla. Nykyään se on 240 kuorma-auton suuryritys, joka työllistää 310 henkilöä.

AMX:n varatoimitusjohtaja Taylor Whitella on monta syytä valita Volvo. Eräs niistä on Pohjois-Carolinan osavaltioon Greensboroon perustettu uusi Uptime Center, joka säästää hänen yritykseltään sekä aikaa että rahaa.

Alabama Motor Express on perheyritys, joka aloitti toimintansa 1980-luvulla vain muutamalla kuorma-autolla. Nykyään se on 310 henkilöä työllistävä suuryritys, jolla on 240 kuorma-autoa – joista 70 prosenttia on Volvoja. 

– Olen ollut mukana yrityksessä koko ikäni, kertoo Taylor White, joka toimii yrityksen varatoimitusjohtajana yhdessä veljensä Collins Whiten kanssa. – On ollut aikoja, jolloin kaikki automme olivat Volvoja, ja aikoja, jolloin Volvoja oli 40 prosenttia. Mutta jos minulta kysytään, kisassa luotettavimmasta kuorma-autosta Volvo vie voiton ylivoimaisesti.

Taylor White.

Taylor White, Alabama Motor Expressin varatoimitusjohtaja.

Taylor White kertoo, että laadun lisäksi hänellä on nyt myös toinen syy valita Volvo. Se on Volvon pääkonttorille Pohjois-Carolinan osavaltioon Greensboroon perustettu uusi Uptime Center. Se auttaa AMX:ää säästämään aikaa ja rahaa sekä helpottaa pitämään kuljettajien vaihtuvuuden kurissa.

Kuten kaikilla suurilla toimijoilla, AMX:n kuorma-autoissa ilmenee ajoittain mekaanisia ongelmia. Taylor White kertoo yrityksen hyödyntävän näissä tilanteissa Uptime Centerin palveluja. Äskettäinen sattumus muistutti häntä siitä, kuinka tärkeä tämä palvelu on AMX:lle ja sen toiminnalle.

Yrityksen kuljettaja oli kaukokuljetusajossa, kun hänen kuorma-autonsa ilmoitti vaihteisto-ongelmasta. AMX sai tästä välittömästi tiedon sähköpostitse, ja Uptime Centerissä avattiin heti tapausnumero kuorma-autoa varten. Volvo Action Servicen edustaja tarkisti kuljettajan sijainnin ja yritti tilata tarvittavan varaosan lähimmältä jälleenmyyjältä. Osa oli kuitenkin jälleenmyyjällä jälkitoimituksessa, ja toimitusaika oli viikko. Edustaja otti yhteyttä toiseen jälleenmyyjään vain 16 kilometriä kauempana. Tällä jälleenmyyjällä varaosa oli heti saatavana. Kuljettaja oli takaisin tien päällä muutaman tunnin kuluttua.

– Säästyimme viiden päivän seisokilta. Uptime Centerin päätös ottaa yhteyttä toiseen liikkeeseen maksoi meille vain hieman enemmän, mutta tuotti valtavat säästöt, Taylor White toteaa.

Muutama vuosi sitten mekaaninen vika saattoi poistaa kuljettajan pelistä moneksi päiväksi. Kuorman myöhästymisen lisäksi AMX:lle aiheutui kuluja hotellihuoneesta ja korjauksista sekä siitä, että kuljetuksia meni sivu suun.

Jos minulta kysytään, kisassa luotettavimmasta kuorma-autosta Volvo vie voiton ylivoimaisesti.

Taylor White.

varatoimitusjohtaja, Alabama Motor Express

Lisääntyneet seisokit saavat kuljettajat hakeutumaan muiden yritysten palvelukseen, sillä heidän on elätettävä perheensä. AMX:llä kuljettajien vaihtuvuus on kuitenkin nykyään vähintään 10 prosenttia alan keskiarvoa pienempi. 

– Sille ei voi panna tarpeeksi arvoa. Seisokin seuraamuksia ja todellista hintaa on vaikea arvioida, White toteaa.

Volvo Trucks tietää, että kuorma-autot ovat yrityksille pelkkä kuluerä, jos ne eivät ole työssä tien päällä. Siksi Uptime Centerin Volvo Action Service -edustajat ovat tavoitettavissa kaikkina viikonpäivinä vuorokauden ympäri koko vuoden. Uptime Center käsittelee lähes 20 000 tapausta kuukausittain. Määrä kasvaa sitä mukaa kuin palvelutarjontaa laajennetaan. Edustajat käsittelevät keskimäärin 18 000 saapuvaa puhelua ja soittavat itse noin 28 000 puhelua kuukaudessa.

 

Taylor ja Collins White.

Taylor White (vasemmalla) toimii Alabama Motor Expressin varatoimitusjohtajana yhdessä veljensä Collinsin kanssa.

Etädiagnostiikka varoittaa kuljettajia mekaanisista ongelmista ja muistuttaa määräaikaisista rutiinitarkistuksista. Hätätapauksissa VAS-edustajat ryhtyvät toimeen: he tarkistavat kalustotiedot ja selvittävät kuorma-auton sijainnin ja etäisyyden lähimpiin jälleenmyyjiin. 

Taylor Whiten mielestä uusi teknologia on mielenkiintoinen. Hän pitääkin kuorma-auton ja Volvon etädiagnostiikkajärjestelmän välistä yksityiskohtaista tietojen vaihtoa merkittävänä edistysaskeleena koko kuorma-autoalalla.

– Volvo on eliminoinut virhemahdollisuudet. Mekaanikkojemme, jälleenmyyjämme ja Volvo edustajamme ei enää tarvitse turvautua pelkkään kuljettajan kuvaukseen tilanteesta. He voivat helposti tarkistaa, mistä ongelmassa oikein on kyse.

Myös kirjanpito ja töiden tilapäivitykset ovat helpottuneet Volvon verkkopohjaisen ASIST-huoltoviestintäjärjestelmän ansiosta. Järjestelmän muistiin tallentuvat kaikki tapahtumat kuorma-auton ongelman havaintohetkestä siihen, kun auto on saatu takaisin tien päälle. 

– Ilman sitä olisi vaikea selvittää, kuinka hyvää työtä teemme. Se pitää kaikki tiedot ajan tasalla, joten voimme reagoida kaikkiin avoimiin ongelmatapauksiin. Kuorma-autot eivät enää jää seisomaan toimettomina.

Samaan aikaan kun Volvo lisää palvelujaan, AMX jatkaa kasvu-uralla. White odottaa kasvun jatkuvan. Hänen mielestään AMX:n kumppanuus Volvo Trucksin kanssa on ollut merkittävä menestystekijä yrityksen kasvussa. 

– Teemme työmme erittäin hyvin, mikä on kaikkein tärkeintä. Käytettävissämme on nyt palvelut ja tuotteet, jotka toimivat samalla erinomaisella tasolla kuin mekin, joten tilanne on todella herkullinen, White kertoo.

 

Volvo Trucks Uptime Center

Volvo Trucks Uptime Center Greensborossa Pohjois-Carolinassa on auki ympäri vuorokauden ja käsittelee keskimäärin 18 000 saapuvaa puhelua kuukausittain.

VOLVO TRUCKS UPTIME CENTER

Sijainti: Greensboro, Pohjois-Carolina, USA

Avattu: 2014

Edustajia: Keskuksessa työskentelee 40 Volvo Action Service -edustajaa. He ovat tavoitettavissa seitsemänä päivänä viikossa vuorokauden ympäri koko vuoden. Uptime-työryhmään kuuluu myös luotettavuusteknikkoja, jotka hoitavat diagnostiikan, kehittävät huoltotietoja ja jälleenmyyjätyökaluja sekä varmistavat, että ongelmat käsitellään asianmukaisesti. Lisäksi keskuksessa työskentelee jälleenmyyjien tukihenkilöitä ja varaosa-asiantuntijoita.

Tapaukset: Edustajat käsittelevät keskimäärin 18 000 saapuvaa puhelua ja soittavat itse noin 28 000 puhelua kuukaudessa. Yli 13 000 näistä on telematiikkatapauksia tai määräaikaishuoltoja.

Maksuton palvelu: Uptime Centerin tukipalvelut ovat maksuttomat kahden vuoden ajan kaikille uusille Pohjois-Amerikassa ostetuille Volvo kuorma-autoille.

Aiheeseen liittyvä sisältö

Kuinka verkkokauppa mullistaa Kiinan logistiikka-alaa

Verkkokauppa mullistaa paitsi Kiinan ostokäyttäytymistä myös logistiikka-alaa. Käyttöasteesta ja taloudellisuudesta on äkkiä tullut prioriteetteja....

Kreikan ensimmäinen Volvo FH16

Kreikan velkakriisi iski pahasti logistiikkasektorille. Vaikeista olosuhteista huolimatta Marinos Vasilopoulos International Transport on kasvussa....

Digitaalinen vallankumous on tätä päivää kuorma-autoalalla

Telematiikka, yhdistettävyys, big data, pilvipalvelut ja esineiden internet ovat kuorma-auton alan digitaalisen vallankumouksen johtavia tekniikoita. Potentiaalia on eniten huoltojen alueella, ja Volvo Trucks pyrkiikin aktiivisesti tavoitteeseen, ...

Suodata artikkeleita

5 true 5