Kuorma-autot

Miksi alkuperäiset Volvo NOx-anturit?

Volvon alkuperäinen NOx-anturi on kriittinen komponentti pakokaasujen jälkikäsittelyjärjestelmässä ja se varmistaa että auto täyttää Euro 6 -päästömääräykset. 

Anturi mittaa NOx-tason ennen SCR-katalysaattoria ja sen jälkeen elektrokatalyyttisen mekanismin avulla. Sen lisäksi, että anturi on herkkä, nopea ja erittäin tarkka, se on tehty kestämään erittäin haastavaa toimintaympäristöä. Anturin elektrokatalyyttisellä mekanismilla varmistetaan nopea ja tarkka NOx-tunnistus.

 

Anturi on suunniteltu kestämään korkeita pakokaasulämpötiloja ja tärinää ja se on suunniteltu saumattomaksi osaksi Volvon jälkikäsittelyjärjestelmää, jolla varmistetaan Euro 6 -päästömääräysten täyttymisen. Euro 6:n myötä typpioksidipäästöt vähenevät yli 80 % ja hiukkaspäästöt 50 % verrattuna Euro 5 -päästömääräyksiin.

Volvon alkuperäinen NOx-anturi

OMINAISUUDETEDUT
Jalometalleista valmistetut elektrodit
  • Korkea herkkyys ja korkea reaaliaikainen mittaustarkkuus nopealla, noin 1 sekunnin vasteajalla
Keraamisesta materiaalista valmistettu anturielementti
  • Valmistettu materiaalista, joka kestää erittäin kovan ja raskaan työympäristön. Varmistaa pitkän käyttöiän ja käyttöasteen
NOx-anturin ohjausyksikkö on suunniteltu toimimaan integroituna osana Volvon patentoitua CAN-viestintää
  • Optimaalinen toiminta ja suorituskyky
Testattu Volvon vaatimusten mukaisesti sekä täydellisellä pakokaasujärjestelmätasolla että komponenttitasolla ja korkeilla tärinätasoilla
  • Suojattu kestämään altistumista erilaisille raskaille olosuhteille kaikkialla maailmassa, kuten eri sääoloille, ilmankosteuksille, lioille, tiesuolille, rasvoille, dieselille ja öljyille
 
  • Optimaalinen vuorovaikutus ja suorituskyky järjestelmä- ja komponenttitasolla Euro 6 -päästömääräysten noudattamisen varmistamiseksi

Jotta NOx-anturi toimisi tehokkaasti ja käyttökustannukset pysyisivät mahdollisimman pieninä, Volvo suosittelee seuraavaa:

  • On käytettävä vain korkealaatuista rikitöntä dieselpolttoainetta. Suurin suositeltu rikkipitoisuus on 10 ppm. Väärä polttoaine voi vaurioittaa anturia
  • On tärkeää käsitellä NOx-anturia varovasti, erityisesti anturielementtiä, ettei se vahingoitu