Minuutti asiaa automaattisesta etuvedon kytkennästä

Volvo Trucks tuo automaattisella etuvedon kytkentäjärjestelmällään automaattisesti päällekytkeytyvän jokapyörävedon maansiirtoautoihin ensimmäisenä kuorma-autonvalmistajana maailmassa. Järjestelmä aktivoi etupyörävedon, kun takapyörien pito häviää liukkaassa tai pehmeässä maastossa. Tästä on hyötyä maansiirto- ja kaukokuljetusalan kaikkien toimijoiden ajettavuudelle ja taloudelle.

Minuutti asiaa on minisarja, jonka minuutin mittaisissa jaksoissa käsitellään kuorma-autoharrastajia kiinnostavia aiheita. Tässä jaksossa kerrotaan automaattisesta etuvedon kytkennästä.

Aiheeseen liittyvä sisältö

Minuutti asiaa ryömintävaihteilla varustetusta I-Shift -vaihteistosta

Volvo Trucksin ryömintävaihteilla varustetulla I-Shiftillä liikkeelle lähteminen pysähdyksistä onnistuu jopa 325 tonnin massalla. Sen ansiosta kuljettajat voivat myös ajaa erittäin pienillä nopeuksilla, jopa 0,5 km/h. Tästä on huomattavasti hyötyä ...

Minuutti asiaa Volvo Dynamic Steering -ohjausjärjestelmästä

Volvo Dynamic Steering on jälleen maailmanluokan tekninen innovaatio – yksi Volvo Trucksin monista. Pienillä nopeuksilla se tekee ohjaamisesta vaivatonta ja tarkkaa, jolloin kuljettaja voi tehdä ohjausliikkeitä olkapäitä ja käsivarren lihaksia ...

Minuutti asiaa teliakselin nostotoiminnosta

Volvo Trucksin teliakselin nosto on toiminto, jolla vetoakseli voidaan kytkeä pois päältä ja nostaa ylös, kun kuorma-auto on lastaamatta. Tämä parantaa kääntösädettä ja pienentää polttoaineenkulutusta jopa 4 prosenttia lastaamattomana ajettaessa. ...

Suodata artikkeleita

5 true 5