Dieselmoottorin vääntömomenttikäyrä

Katsaus käyriin

Erinomainen vääntö pienillä kierroksilla. Enimmäisvääntö on käytössä erittäin laajalla kierroslukualueella. Keskikierroksilla enimmäisteho ja enimmäisvääntö kulkevat käsi kädessä. Huomaat eron, kun vertaat vääntökäyriä. Kun kiipeät ohjaamoon, tunnet sen itse: uskomaton kiihtyvyys, ensiluokkainen vetoteho sekä taloudellista ja mukavaa kyytiä. 

 

Katso voimansiirtolinjan tarkat erittelyt

Polttoainetaloudellisuus näkyy suoraan kannattavuudessa ja vaikuttaa kestävään kehitykseen

Liiketoimintasi edistämiseen

D16-moottorissa on valtavasti tehoa ja maksimaalinen vääntö laajalla kierroslukualueella, joten FH16 suoriutuu todella raskaistakin tehtävistä erittäin tuottavasti. Hyöty näkyy tuloksessa. 

VEB+ -moottorijarru ja sen ainutlaatuinen nokka-akselirakenne

Volvon moottorijarru – VEB+

Patentoitu moottorijarrumme VEB+ jarruttaa D16-moottorissa jopa 470 kW:n (639 hv:n) teholla ainutlaatuisen nokka-akselirakenteen ansiosta. Yhdessä I-Shift -vaihteistomme ja älykkään vakionopeudensäätimen kanssa se auttaa sinua ylläpitämään suurta keskinopeutta heikentämättä turvallisuutta tai taloudellisuutta.

Puhtaammat, vihreämmät moottorit

Euro 6 step C ‑moottorimme ovat jälleen valtava harppaus matkalla kohti puhtaampia kuljetuksia ja pienempiä ympäristövaikutuksia. Suorituskyky on ennallaan, vain polttoaineenkulutus vähenee. 

Euro 6 -ratkaisumme: yleiskatsaus

Euro 6 -ratkaisumme toiminta

1. Moottori
Moottorin uudet osat tehostavat kaasun vaihtoa ja varmistavat, että pakokaasut tulevat jälkikäsittelyjärjestelmään optimilämpötilassa.

2. Seitsemäs suutin
Erityistä dieselsuutinta käytetään hapetuskatalysaattorin lämmönhallintaan, ja sillä varmistetaan dieselhiukkassuodattimen teho ja SCR:n toimintakunto.

3. Hapetuskatalysaattori (DOC)
DOC tuottaa typpioksidit (NO2), joita hiukkassuodatin tarvitsee hiukkasten tehokkaaseen polttamiseen. Kylmissä olosuhteissa se tuottaa myös regeneroinnissa tarvittavan lämmön.

4. Dieselhiukkassuodatin (DPF)
Suodatin kerää ja taltioi pienhiukkasia (PM), kunnes ne palavat regeneroinnin yhteydessä. Regenerointi tapahtuu automaattisesti, eikä kuljettajan toimia tarvita.

5. Selective Catalytic Reduction (SCR)
Sekoitustilassa pakokaasuihin ruiskutetaan AdBlue-ainetta. Kun pakokaasut kulkeutuvat katalysaattoriin, typpioksidit (NO2) muunnetaan tehokkaasti vaarattomaksi typpikaasuksi ja vedeksi.

6. Puhdistuskatalysaattori (ASC)
Viimeinen vaihe ennen pakoputkea. Tässä vaiheessa poistetaan mahdolliset ammoniakkijäämät (NH3).

Volvo FH16:n hevosvoimat

Valitse haluamasi hevosvoimat

Volvo FH16 ‑kuorma-autoon on valittavissa neljä eri teholuokkaa. 

Etsi paikallinen jälleenmyyjä

Enemmän tehoa. Vähemmän polttoainetta.

Voit kokea moottorivalikoimamme tehon ja taloudellisuuden paikallisen Volvo jälleenmyyjäsi luona.

Etsi paikallinen jälleenmyyjä