Vaativat ajo-olosuhteet eivät ole mikään ongelma Volvo FMX -kuorma-autolle

Äärimmäistä liikkuvuutta

Kuran tai hiekan peittämällä tiellä on syytä pysyä liikkeessä – muuten voi seurata hankaluuksia. Automaattinen etuvedon kytkentä pitää tästä huolen. Tämä mullistava ominaisuus kytkee myös etupyörävedon automaattisesti päälle ja pois aina tarvittaessa. Lisäksi Volvo Dynamic Steering -ohjausjärjestelmä tekee ohjauksen hallinnasta todella vaivatonta kaikilla nopeuksilla.

ATC sisältää kaikki valittavan vetävän etuakselin edut, mutta ajomukavuudeltaan se on kiinteän järjestelmän veroinen.

Jonas Odermalm

Volvo Trucksin maansiirtosegmentin johtaja

Automaattinen etuvedon kytkentä auttaa vaativissa olosuhteissa

Älä tee kompromisseja

Vetävä etuakseli ehkäisee juuttumisongelmat. Kytkettynä se kuitenkin heikentää hallittavuutta. Automaattinen etuvedon kytkentä hoitaa molemmat tilanteet, toisin kuin jatkuvat jokapyörävedot. Kun vetävä etuakseli kytketään päälle, pitoa riittää. Ja kun akseli ei ole kytkettynä (enimmän osan ajasta), kuorma-auton hallittavuus paranee.

Tutustu automaattiseen etuvedon kytkentään
Volvo Dynamic Steering: enemmän hallittavuutta ja hallinnan helppoutta

Kevyttä ohjausta

Kun tie pyörien alla muuttuu vaativaksi, tarvitaan Volvo Dynamic Steering -ohjausjärjestelmää. Älykäs tekniikka tuo jopa 85 % lisää ohjausvoimaa ja vaimentaa häiriöt. Voit siis vain istua alas ja nauttia sulavammasta, vakaammasta ja vähemmän rasittavasta ajosta.

Lisää Volvo Dynamic Steering -ohjausjärjestelmän hyviä puolia
Teliakselin nosto

Nosta akseli. Pienempi kääntösäde

Teliakselin nostotoiminnolla voi kytkeä yhden vetoakselin irti ja nostaa sen. Kun akseli on nostettuna, kuorma-auto toimii samalla tavalla kuin 4x2- tai 6x2-vetotavalla varustettu malli, joten hallittavuus paranee merkittävästi. Se myös pienentää polttoaineenkulutusta jopa 3 prosenttia.

Lue lisää teliakselin nostosta
Volvo FMX -kuorma-auton maavara on sangen vakuuttava täydelläkin kuormalla

Jyrkempiin mäkiin, syvempiin ojiin

Siirsimme vetävää etuakselia 100 millimetriä eteenpäin ja paransimme näin kuorma-auton lähestymiskulmaa. Lisäksi suunnittelimme sen uudelleen (isosta ja pienestä vetopyörästä laakereihin), joten se on nyt entistä kestävämpi ja hiotumpi. Raidetanko on nyt myös integroitu akselipalkin taakse, joten akseliston vankkarakenteinen kotelo on ajoneuvon matalimmalla oleva osa ja kuorma-auton maavara on täydellä kuormalla merkittävästi parempi.

Etsi paikallinen jälleenmyyjä

Älä usko pelkkään puheeseen

Käväise paikallisella Volvo jälleenmyyjälläsi ja koe äärimmäinen liikkuvuus omakohtaisesti.

Etsi paikallinen jälleenmyyjä