Volvon dieselmoottorien vääntö on käytössä erittäin laajalla kierroslukualueella

Katsaus käyriin

Erinomainen vääntö pienillä kierroksilla. Enimmäisvääntö on käytössä erittäin laajalla kierroslukualueella. Enimmäisvääntö ja enimmäisteho kulkevat käsi kädessä. Huomaat eron, kun vertaat vääntökäyriä. Kun kiipeät ohjaamoon, tunnet sen itse: uskomaton kiihtyvyys, ensiluokkainen vetoteho sekä taloudellista ja mukavaa kyytiä.

Volvon taloudelliset dieselmoottorit

Tehty taloudelliseksi – ja ympäristön huomioivaksi

Parannettu puristussuhde 420 ja 460 hevosvoiman moottoreissa. 500 ja 540 hevosvoiman moottoreissa on uusi optimoitu turboahdin. Kaikissa moottoreissa on yhteispaineruiskutus ja parhaan moottorin ohjauksen varmistaa hienosäädetty ohjelmisto. Lisäksi moottoreiden sisäistä kitkaa on pienennetty. Kaiken tämän tarkoituksena on optimoida polttoainetehokkuus ja varmistaa moottorin erinomainen vääntö ja vasteaika alhaisilla kierroksilla. Tällä kaikella on aidosti vaikutusta tulokseesi. Ympäristöä unohtamatta.

Volvon patentoitu VEB+ -moottorijarru

Volvon moottorijarru: VEB ja VEB+, jopa 375 kW jarrutustehoa

Patentoitu moottorijarrumme VEB+ jarruttaa D13-moottorissa jopa 375 kW:n (510 hv:n) teholla ainutlaatuisen nokka-akselirakenteen ansiosta. D11-moottorissa moottorijarrun teho on jopa 290 kW. Yhdessä I-Shift -vaihteistomme ja älykkään vakionopeudensäätimen kanssa se tekee jyrkissä ja hankalissa alamäissä ajamisesta huomattavasti turvallisempaa ja polttoainetaloudellisempaa.

Puhtaammat, vihreämmät moottorit

Volvon Euro 6 -moottorit ovat valtava harppaus matkalla kohti puhtaampia kuljetuksia ja pienempiä ympäristövaikutuksia. Parannukset huomaa parhaiten väännössä ja polttoainetaloudellisuudessa. Euro 5 -moottoreihin verrattuna hiukkaspäästöt ovat puolittuneet ja typpioksidipäästöt pienentyneet lähes 80 prosenttia.

Euro 6 -ratkaisumme: yleiskatsaus

Euro 6 -ratkaisumme toiminta

1. Moottori
Moottorin uudet osat tehostavat kaasun vaihtoa ja varmistavat, että pakokaasut tulevat jälkikäsittelyjärjestelmään optimilämpötilassa.

2. Seitsemäs suutin
(ei tarvita D11K- ja D13K420-moottoreissa)
Erityistä dieselsuutinta käytetään hapetuskatalysaattorin lämmönhallintaan, millä varmistetaan dieselhiukkassuodattimen teho ja SCR:n toimintakunto.

3. Hapetuskatalysaattori (DOC)
DOC tuottaa typpioksidit (NO2), joita hiukkassuodatin tarvitsee hiukkasten tehokkaaseen polttamiseen. Kylmissä olosuhteissa se tuottaa myös regeneroinnissa tarvittavan lämmön.

4. Dieselhiukkassuodatin (DPF)
Suodatin kerää pienhiukkasia (PM) ja taltioi ne, kunnes ne palavat regeneroinnin yhteydessä. Regenerointi tapahtuu automaattisesti, eikä kuljettajan toimia tarvita.

5. Selective Catalytic Reduction (SCR)
Sekoitustilassa pakokaasuihin ruiskutetaan AdBlue-ainetta. Kun pakokaasut kulkeutuvat katalysaattoriin, typpioksidit (NO2) muunnetaan tehokkaasti vaarattomaksi typpikaasuksi ja vedeksi.

6. Puhdistuskatalysaattori (ASC)
Viimeinen vaihe ennen pakoputkea. Tässä vaiheessa poistetaan mahdolliset ammoniakkijäämät (NH3).

Volvo FMX:n moottorimallistosta löytyy kahdeksan eri teholuokkaa

Valitse haluamasi hevosvoimat

Valittavissa on kahdeksan eri teholuokkaa. Sekä 11-litraisia (D11) että 13-litraisia (D13) vaihtoehtoja on neljä kumpaakin.

Etsi paikallinen jälleenmyyjä

Tuntuvaa tehoa

Voit kokea moottoriemme tehon ja taloudellisuuden paikallisen Volvo jälleenmyyjäsi luona.

Etsi paikallinen jälleenmyyjä