D5K- ja D8K-moottorit sopivat vaihtoehtoisille polttoaineille.

Tukee vaihtoehtoisia polttoaineita

D5K- ja D8K-moottorien kaikissa tehovaihtoehdoissa voi käyttää synteettistä dieseliä (HVO). D8K 320 -moottori on saatavana myös versiona, joka toimii tarvittaessa pelkällä biodieselillä (B100) – ja joka täyttää Euro 6 -päästömääräykset. Se on ihanteellinen valinta, jos haluat valita ympäristöystävällisen vaihtoehdon ja hyödyntää markkina-alueesi mahdolliset ympäristökannustimet.

Leveä ja tasainen vääntömomenttikäyrä on tunnusomaista Volvo FE -moottorille

Katsaus käyriin

Laaja ja tasainen vääntömomenttikäyrä. Erinomainen vaste myös pienillä kierroksilla. Ja niiden suurin vääntö on 1 200 Nm. Kun vertaat vääntökäyriämme kilpailijoihin, ero on selkeä. Kun kiipeät ohjaamoon, tunnet sen itsekin – uskomaton kiihtyvyys, erinomainen ohjattavuus pienillä nopeuksilla sekä ensiluokkainen teho.

Voimanottoja kuormankäsittelylaitteillesi

Voimanotot

Käyttövoimaa kuormankäsittelylaitteillesi. Voimanotto välittää voiman moottorista erillisiin lisälaitteisiin, kuten nosturiin tai betonisekoittimeen. Volvo FE:hen on saatavana laaja joukko voimanottovaihtoehtoja, jotka voidaan räätälöidä tarpeisiisi sopiviksi.

Näytä voimanottojen erittelyt

Puhtaammat, vihreämmät moottorit

Volvon Euro 6 -moottorit ovat valtava harppaus matkalla kohti puhtaampia kuljetuksia ja pienempiä ympäristövaikutuksia. Moottorien teho ja taloudellisuus ovat Euro 5 -mallien tasalla, mutta hiukkaspäästöt ovat puolittuneet ja typpioksidipäästöt pienentyneet lähes 80 prosenttia.

Volvon Euro 6 -ratkaisu

Toimintaperiaate

1. Moottori
Moottorin uudet osat tehostavat kaasun vaihtoa ja varmistavat, että pakokaasut tulevat jälkikäsittelyjärjestelmään optimilämpötilassa.

2. Seitsemäs suutin
Erityistä dieselsuutinta käytetään hapetuskatalysaattorin (DOC) lämmönhallintaan, ja sillä varmistetaan hiukkassuodattimen teho ja SCR:n toimintakunto.

3. Hapetuskatalysaattori (DOC)
DOC tuottaa typpioksidin (NO2), jota tarvitaan, jotta dieselhiukkassuodatin voi polttaa hiukkaset tehokkaasti. Kylmissä olosuhteissa se tuottaa myös regeneroinnissa tarvittavan lämmön.

4. Dieselhiukkassuodatin (DPF)
Suodatin kerää pienhiukkasia (PM) ja taltioi ne, kunnes ne palavat regeneroinnin yhteydessä. Regenerointi tapahtuu automaattisesti, eikä kuljettajan toimia tarvita.

5. Selective Catalytic Reduction (SCR)
Sekoitustilassa pakokaasuihin ruiskutetaan AdBlue-ainetta. Kun pakokaasut kulkeutuvat katalysaattoriin, typpioksidit (NO2) muunnetaan tehokkaasti vaarattomaksi typpikaasuksi ja vedeksi.

6. Puhdistuskatalysaattori (ASC)
Viimeinen vaihe ennen pakoputkea. Tässä vaiheessa poistetaan mahdolliset ammoniakkijäämät (NH3).

Etsi paikallinen jälleenmyyjä

Voiman tunnetta

Koe D8K-moottorin nopea vaste omakohtaisesti. Avaimet saat paikalliselta Volvo jälleenmyyjältäsi.

Etsi paikallinen jälleenmyyjä