Volvo FE:n laajennettu moottorin tehomallisto.

Nyt jopa 350 hv.

D8K-moottorista on nyt saatavana malli, jossa on 350 hv ja 1 400 Nm:n enimmäisvääntö. Se laajentaa Volvo FE:n soveltuvuutta vaativiin jakelutehtäviin, jätekuljetuksiin ja kevyisiin maansiirtokuljetuksiin. Kaksi- tai kolmiakselinen kuorma-auto perävaunulla tai ilman sitä – Volvo FE:n teho ja vääntö sopivat kaikkeen käyttöön. 

D5K- ja D8K-moottorit sopivat vaihtoehtoisille polttoaineille.

Tukee vaihtoehtoisia polttoaineita

Yksi kuorma-automalli. Useita polttoainevaihtoehtoja. Volvo FE:n polttoaineeksi voi valita käyttötarpeen mukaan jonkin monista sen tukemista vaihtoehtoisista polttoaineista. Näin autat samalla ympäristöä.

CNG
Pienennä hiilidioksidipäästöjä jopa 70 prosenttia. Tuottavuudesta tinkimättä. Paineistetulla maakaasulla (CNG) toimivassa 9 litran moottorissa on 320 hv tehoa ja 1 356 Nm vääntöä.

HVO
Kaikissa D8K-moottoreissa voi käyttää synteettistä dieseliä eli hydrogenoituja kasviöljyjä (HVO). Kuorma-autoa voi käyttää normaalisti myös tavallisella dieselillä.

RME
D8K320-moottorista on saatavana malli, joka toimii puhtaalla biodieselillä eli rapsiöljyn metyyliestereillä (RME).

Leveä ja tasainen vääntömomenttikäyrä on tunnusomaista Volvo FE -moottorille

KATSAUS KÄYRIIN

Erinomainen vääntö pienillä kierroksilla. Mahtava vaste ja jopa 1 400 Nm:n enimmäisvääntö. Huomaat eron, kun vertaat vääntökäyriä. Kun kiipeät ohjaamoon, tunnet sen itse: uskomaton kiihtyvyys, erinomainen ajotuntuma pienillä nopeuksilla ja ensiluokkainen vetoteho.

Näytä voimansiirtojen erittelyt
Voimanottoja kuormankäsittelylaitteillesi

Voimanotot

Käyttövoimaa kuormankäsittelylaitteillesi. Voimanotto välittää voiman moottorista erillisiin lisälaitteisiin, kuten nosturiin tai betonisekoittimeen. Volvo FE:hen on saatavana laaja joukko voimanottovaihtoehtoja, jotka voidaan räätälöidä tarpeisiisi sopiviksi.

Näytä voimanottojen erittelyt

Puhtaammat, vihreämmät moottorit

Volvon Euro 6 -moottorit ovat valtava harppaus matkalla kohti puhtaampia kuljetuksia ja pienempiä ympäristövaikutuksia. Moottorien teho ja taloudellisuus ovat Euro 5 -mallien tasalla, mutta hiukkaspäästöt ovat puolittuneet ja typpioksidipäästöt pienentyneet lähes 80 prosenttia.

Volvon Euro 6 -ratkaisu

Toimintaperiaate

1. Moottori
Moottorin uudet osat tehostavat kaasun vaihtoa ja varmistavat, että pakokaasut tulevat jälkikäsittelyjärjestelmään optimilämpötilassa.

2. Seitsemäs suutin
Erityistä dieselsuutinta käytetään hapetuskatalysaattorin (DOC) lämmönhallintaan, ja sillä varmistetaan hiukkassuodattimen teho ja SCR:n toimintakunto.

3. Hapetuskatalysaattori (DOC)
DOC tuottaa typpioksidin (NO2), jota tarvitaan, jotta dieselhiukkassuodatin voi polttaa hiukkaset tehokkaasti. Kylmissä olosuhteissa se tuottaa myös regeneroinnissa tarvittavan lämmön.

4. Dieselhiukkassuodatin (DPF)
Suodatin kerää pienhiukkasia (PM) ja taltioi ne, kunnes ne palavat regeneroinnin yhteydessä. Regenerointi tapahtuu automaattisesti, eikä kuljettajan toimia tarvita.

5. Selective Catalytic Reduction (SCR)
Sekoitustilassa pakokaasuihin ruiskutetaan AdBlue-ainetta. Kun pakokaasut kulkeutuvat katalysaattoriin, typpioksidit (NO2) muunnetaan tehokkaasti vaarattomaksi typpikaasuksi ja vedeksi.

6. Puhdistuskatalysaattori (ASC)
Viimeinen vaihe ennen pakoputkea. Tässä vaiheessa poistetaan mahdolliset ammoniakkijäämät (NH3).

Etsi paikallinen jälleenmyyjä

Voiman tunnetta

Koe D8K-moottorin nopea vaste omakohtaisesti. Avaimet saat paikalliselta Volvo jälleenmyyjältäsi.

Etsi paikallinen jälleenmyyjä